با حضور وزرای نفت ایران وروسیه
با حضور وزیر نفت ایران و وزیر انرژی روسیه تفاهمنامه مطالعات توسعه میادین چنگوله عین خوش دراستان ایلام ،بین شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و شرکت گازپروم روسیه به امضا رسید.
کد خبر: ۳۴۳۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹ 13 December 2016
با حضور وزیر نفت ایران و وزیر انرژی روسیه تفاهمنامه مطالعات توسعه میادین چنگوله وعین خوش در استان ایلام ،بین شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و شرکت گازپروم روسیه به امضا رسید.

به گزارش تابناک ایلام ، پس از امضای تفاهمنامه مطالعات توسعه میدان مشترک چنگوله با شرکتی نروژی  و اعلام آمادگی شرکت ONV اتریش برای مطالعه و توسعه میدان چشمه خوش، لحظاتی پیش تفاهمنامه مطالعات توسعه‌ای میادین چشمه خوش و چنگوله بین شرکت مناطق نفت مرکزی ایران و شرکت گازپروم روسیه به امضا رسید.

میدان نفتی عین خوش از میادین مستقل نفتی ایران است که در استان ایلام واقع شده و برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که می‌توان تولید نفت خام آن را در فاز نخست معادل 18 هزار بشکه در روز به همراه 115 میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت محقق کرد. 

میدان نفتی چنگوله نیز که از میادین مشترک ایران با عراق است هنوز در سمت ایران توسعه نیافته و پیش‌بینی می‌شود پس از 6 ماه مطالعات شرکت گازپروم طرح اولیه توسعه آن تهیه شود. در حالی که عراق از میدان البدره که مخزنی مشترک میدان چنگوله دارد در حال حاضر تولید نفت دارد.

این خبر را جلال میرزایی نماینده مردم استان وعضو کمیسون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگوی تلفنی با خبرنگار تابناک ایلام اعلام نمود .به محض اطلاع از جزییات تفاهمنامه ،بزودی این خبر تکمیل خواهد شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار