معاون فرماندار ایوان گفت: امسال 210 میلیارد ریال تسهیلات در راستای تحقق رونق بخش تولید و جذب سرمایه گذار به 13 واحد صنعتی بخش خصوصی در این شهرستان پرداخت شده است.
کد خبر: ۳۵۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰ 29 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالرضا مهدیان روز پنجشنبه اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی طرحی بود که تغییر مسیر در اقتصاد کشور را به همراه داشت و اقدام ها و هدف گذاری هایی برای دراز مدت در جهت رفع مشکلات اقتصادی کشور تعیین کرده است.
 
وی یادآور شد: با ایجاد ستاد ویژه اقتصاد مقاومتی تصمیمات لازم در خصوص رفع موانع اداری و اجرایی واحدهای تولیدی در سطح شهرستان و پیگیری صادرات محصول تولیدی واحدهای صنعتی از طریق استانداری در دستور کار قرار گرفت.
 
مهدیان افزود: با توجه به اینکه بیشتر واحدهای صنعتی مربوط به بخش خصوصی بود و استفاده از تسهیلات دولتی برای آنان مقدور نیست ولی برطرف نمودن مشکلات این واحدها در دستور کار مسئولان دستگاه های ذیربط قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: باید از همه ظرفیت های محلی و استانی برای کاهش مشکلات صنایع این شهرستان استفاده کرد و در جهت جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی با ایجاد زیر ساخت ها و فراهم کردن منابع اقتصادی و اشتغالزایی با هدف رونق اقتصاد گام برداشت.
 
مهدیان اضافه کرد: یکی از مشکلات اساسی واحدهای صنعتی کمبود منابع مالی و سرمایه در گردش، عدم بازاریابی، دسترسی نداشتن به بازار مصرف مناسب، نداشتن زیر ساخت برای صنایع متوسط و نداشتن آگاهی و آموزش افراد سرمایه گذار است.
 
وی با اشاره به فعال شدن برخی واحدهای صنعتی در این شهرستان گفت: کارخانه موزاییک سازی با استفاده از منابع مالی سرمایه گذار با ظرفیت تولید 720 متر مربع موزاییک در شبانه روز با استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک و تولید 12 نوع موزاییک با 16 میلیارد ریال تسهیلات وارد چرخه کار و تولید شده است.
 
به گفته وی، این کارخانه تنها با هدف صادرات راه اندازی شده و محصولات تولیدی آن در بازار داخلی عرضه نمی شود بلکه از طریق مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر می شود.
 
مهدیان به راه اندازی مجدد واحد نیمه تعطیل شن و ماسه اشاره کرد و افزود: این کارخانه نیز با استفاده از چهار میلیارد ریال منابع مالی سرمایه گذار بدون دریافت تسهیلات بانکی، با اشتغالزایی مستقیم هشت نفر و غیر مستقیم بیش از 15 نفر به چرخه تولید بازگشت و در حال فعالیت است.
 
وی تاکید کرد: نخستین گام برای جذب سرمایه گذار ایجاد محیطی امن، حمایت و پیگیری امور سرمایه گذاران در شهرستان بود که در این راستا اقدام های مثبتی انجام شده است./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار