قابل توجه دفاتر ارتباطات مردمی نمایندگان استان
القاء موضوع پرکاری کاذب برخی از نمایندگان بمنظور بهره برداری تبلیغاتی از سویی ومصادره نمودن فعالیتهای صورت گرفته توسط دیگر نمایندگان استان به نام خود از سویی دیگر ،به مثابه پاشیدن بذرهای غیر بارور بر زمین بوده که به جز تحمیل هزینه به نماینده ،هیچگونه ثمری برای وی ومردم استان بدنبال نخواهد داشت.
کد خبر: ۳۷۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱ 01 February 2017

تابناک ایلام علی اصغر اسدی::استان ایلام از حیث جمعیتی ،یکی از استانهای کوچک کشورمحسوب وبرهمین اساس کمترین کرسی های نمایندگی مجلس شورای اسلامی به آن تعلق گرفته است ، اختصاص سه کرسی در پارلمان به استان (حوزه انتخابیه شمالی 2کرسی وحوزه انتخابیه جنوب1کرسی)مبین این حقیقت است.

بدون شک یکی ازدلایل عدم موفقیت  وناکامی نمایندگان استان در دوره های گذشته مجلس شورای اسلامی در جذب اعتبارات ملی وافزایش سهم استان از منابع کشوری ومتعاقبا باقی ماندن استان در زمره استانهای کمتر توسعه یافته،پایین بودن قدرت چانه زنی جمعی ،عدم توان لابیگری وهمچنین شنیده نشدن صدای نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در میان کثرت نمایندگان سایر استانها بوده است.

بر زمین ماندن بسیاری از طرحهای توسعه ای استان،نظیر تصویب طرح منطقه آزاد تجاری مهران وعدم تصویب آن در دوره مجلس شورای اسلامی ،خود گواهی روشن بر این مدعاست ،شاید اگر استان ایلام از نمایندگان بیشتری در مجلس برخوردار بود وتوان تحمیل اراده آنان از این طریق ممکن می شد، الان این طرح سالها پیش از تصویب نمایندگان گذشته واستان از مواهب آن بهره مند می شد.

به هرحال نباید انتظار داشت که به زودی تغییر چشمگیر وموثری در ترکیب فعلی نمایندگان استان ایجاد شود ونمایندگان فعلی نیز باید با پذیرش این حقیقت ،از ظرفیت موجود بیشترین بهره گیری را در راه توسعه همه جانبه استان و کاهش دغدغه های مردم ببرند ،موضوعی که جز با تعامل ،همکاری ،همفکری واتحاد دربین نمایندگان فعلی امکانپذیر نخواهد شد.

پر واضح است ،در صورتیکه سه نماینده فعلی استان ،هرکدام ساز خود را کوک نموده وبدون نگاه وانسجام تیمی ،درمسیر پیشبرد برنامه ها وطرحهای توسعه ای استان، تنها بمنظور بهره برداری تبلیغاتی به نفع خود گام بردارد ،نه تنهادر به سرانجام رساندن طرحهاوبرنامه ها ناکام خواهند شد ،چه بسا با گل به خودی ! شکست تیم تصمیم گیری استان را رقم زنند.

اگر چه پرداختن به این نوشتار به معنای نفی وجود همدلی ودوستی در بین سه نماینده استان در مجلس شورای اسلامی نبوده ومجمع نمایندگان استان در طول مدت کوتاه حضور در مجلس شورای اسلامی ،حداقل در شناسایی نواقص وکمبودهای استان وپیگیری آن از طریق مدیران ارشد کشوری ،صرفنظر از کسب یا عدم عدم نتیجه مطلوب ،کارنامه قابل قبولی را از خود برجای گذاشته اند.

اما مخاطب این مطلب دفاتر ارتباطات مردمی نمایندگان در مرکز استان است ،که این روزها در بیان ومعرفی عملکرد نمایندگان در فضای مجازی و در مصاحبه با اصحاب رسانه وبا بولد نمودن برنامه های برخی از نمایندگان در پیگیری مشکلات وملاقاتهای صورت گرفته با وزرا ومدیران ارشد، به نحوی سعی در تخطئه نمودن فعالیت دیگر نمایندگان دارند.

القاء موضوع پرکاری کاذب برخی از نمایندگان بمنظور بهره برداری تبلیغاتی از سویی ومصادره نمودن فعالیتهای صورت گرفته توسط دیگر نمایندگان استان به نام خود از سویی دیگر ،به مثابه پاشیدن بذرهای غیر بارور بر زمین بوده که به جز تحمیل هزینه به نماینده ،هیچگونه ثمری برای وی ومردم استان بدنبال نخواهد داشت.

برهمین اساس لازم است دفاتر ارتباطات مردمی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ،با همدلی وهمفکری ،مسیر رابرای خدمت بیشتر توسط نمایندگان هموار نمایند ،بدیهی است ایجاد شبهه در فعالیت نمایندگان وتخطئه نمودن فعالیت آنان ممکن است درکوتاه مدت شوری کاذب ایجاد نماید،اما یقینا در بلند مدت به ضرر آنان تمام شده وبجز افزایش انتظارات مردم حوزه انتخابیه واز سویی بد بین شدن آنان به نمایندگان عایدی دیگری به دنبال نخواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خانم فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
جالبه این روهم بدونید افرادی به واسطه یک هفته مسئول ستاد نماینده بودن درشهرستانی برای مسئولان خط و نشان میکشن درحالیکه نه تنها مؤثرنبوده اندکه مخرب هم بوده اندومایه تاسف است که هر انتخاباتی که میگذردتامدتی کلی انرژی از مدیران تلف میشه تابعضی ها بفهمندبارفتن نماینده ای خاص ازهرجناح به مجلس قرار نیست همه استان مطیع اوامر اطرافیانشان باشن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار