نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، سیروان و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی نقش مردم را در مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز که اقتصاد، تولید و اشتغال کشور را با مشکلات عدیده ای روبرو می کند، بسیار تاثیرگذار دانست.
کد خبر: ۳۷۴۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶ 09 February 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛ سلام امینی در نشست راهکارهای مقابله با پدیده قاچاق در استان اظهار کرد: قاچاق کالا و ارز برای اقتصاد داخلی یک تهدید جدی است و ما باید در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی با این معضل برخورد کنیم.
 
وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های مقابله با قاچاق کالا به نحو مناسب ‌تری استفاده شود، افزود: قاچاق کالا تحت تاثیر بیکاری در جامعه شکل می‌گیرد بنابراین باید به این موضوع که در حال افزایش هست توجه بیشتری شود که این امر نیازمند تلاش همگانی است.
 
 عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نقش مردم را در مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز که اقتصاد، تولید و اشتغال کشور را با مشکلات عدیده ای روبرو می کند، بسیار تاثیرگذار دانست.
 
 وی یادآور شد: قاچاق کالا و ارز یکی از معضلات اساسی اقتصاد کشور است لذا تدوین سیاست‌های فرهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیش از پیش ضروری است.
امینی اضافه کرد: با تکیه بر هماهنگی و هم‌افزایی ظرفیت های ملی دستگاه های عضو ستاد و کارگروه‌های تخصصی و نقش پر رنگ مردم می توان در مبارزه با قاچاق کالا و ارز موفق شد.

** تشکیل 308 پرونده قاچاق کالا در استان ایلام
 
 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام نیز در این نشست در خصوص کشفیات کالای قاچاق در این استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 308 فقره پرونده با موضوع قاچاق کالا و ارز به تعزیرات حکومتی استان وارد شده است.
 
 نعمت‌ الله بیرانوند تاکید کرد: این پرونده ها عمدتا با موضوع قاچاق پوشاک، لوازم صوتی و تصویری با تمرکز بر تلفن همراه، لوازم آرایشی و بهداشتی و سایر اقلام بوده است.
 
 وی با بیان اینکه پدیده شوم قاچاق کالا و ارز سلامت اقتصادی جامعه را به مخاطره می اندازد، یادآور شد: 95درصد این پرونده‌ها در شعب تعزیرات حکومتی استان ایلام اجرایی شده است.
 
 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام افزود: قاچاق مانند شمشیر دو لبه ای است که هم بیکاری را به با ر می آورد و هم بر اقتصاد ضربه می زند چرا که وقتی کالای خارجی وارد کشور می شود صنایع داخلی از رونق می افتد و کارگران آن بیکار می شوند.
 
 بیرانوند اظهار کرد: برخی از قاچاق های کالا به صورت سازمان یافته و در راستای منافع گروهی است که دشمنان برای ضربه زدن به انقلابی که داعیه دار تفکر اسلام ناب محمدی(ص) در جهان است، طراحی و پایه ریزی کرده اند.
 
 وی به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: بیانات معظم له همانند منشوری کامل است که تمام زوایای این پدیده شوم را گوشزد کرده وهمه بایستی در راه تحقق آن گام برداریم.
 
 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام تکلیف امروز جوانان، خانواده‌ها، مسئولان، سازمان‌ها، نهادها را ایفای نقش اساسی بعنوان سربازان نظام اسلامی با دشمن در میدان قاچاق کالا و ارز دانست.
 
 وی اضافه کرد: مبارزه با ورود کالای قاچاق و مصرف نکردن آنها، توجه و استفاده از کالاهای تولید داخل کشور، حمایت از کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی داخلی از مهمترین راه‌های مبارزه با قاچاق کالا است.

** یگان انتظامی تعزیرات حکومتی با همکار پلیس در ایلام راه اندازی شد
 فرمانده انتظامی استان ایلام نیز در این نشست از تشکیل و راه اندازی یگان انتظامی تعزیرات حکومتی با همکار پلیس در این استان خبر داد و گفت: برای این یگان بعنوان ضابط تعزیرات حکومتی و دستگاه قضایی وظایفی تعریف شده است.
 
 سردار نورعلی یاری اظهار کرد: با پشتوانه تعزیرات حکومتی در راستای مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز، پلیس با همه کسانی که بخواهند به اقتصاد کشور ضربه بزنند، برخورد خواهد کرد.
 
 وی افزود: این یگان به صورت متمرکز وظایف قانونی خود را در راستای اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری،در بحث اقدام و عمل است با تلاش مضاعف انجام می شود.
 
 به گفته وی، امسال در ارتباط با قاچاق کالا و ارز مبارزه جدی انجام و اقدامات موثری با همکاری سازمان های ذیربط در بخش های مختلف صورت گرفته است.
 
 سردار یاری با تاکید بر اینکه مسئولان باید با انجام امورات فرهنگی و آموزشی و اطلاع‌ رسانی مضرات اقتصادی قاچاق را در جامعه بازگو کنند، یادآور شد: زدودن فرهنگ غلط مبنی بر برتری کالای خارجی بر داخلی باید در اولویت قرار گیرد.
 
 فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون کشفیات قابل توجه ای داشته ایم، گفت: سایر سازمان ها و نهاده ذیربط نیز در ارتباط با مقابله با قاچاق کالا و ارز فعالیت خوبی داشته اند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار