مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام گفت: قاچاقچیان کالا و خدمات در این استان در نتیجه رسیدگی به پرونده های این حوزه از ابتدای امسال تاکنون به پرداخت 49 میلیارد و 517 میلیون و 426 هزار ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده اند.
کد خبر: ۳۸۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 05 March 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ نعمت الله بیرانوندی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 2 هزار و 724 پرونده این حوزه در شعب این اداره در شهرستان های مختلف تشکیل شده که ارزش این پرونده ها 2 میلیارد و 218 میلیون ریال بوده که از این تعداد 2 هزار و 721 پرونده مورد رسیدگی و مختومه شده است، 2 هزار و 232 پرونده محکومیت یافته و 328 پرونده نیز شامل برائت شده اند که در نهایت برای پرونده های محکومیت یافته 49 میلیارد و 517 میلیون ریال جریمه نقدی در نظر گرفته شده است.


وی افزود: پرتکرارترین تخلف رسیدگی شده در این استان طی مدت یاد شده گرانفروشی در اقلام مختلف ، درج نکردن قیمت و کم فروشی است.


مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام یادآور شد: این استان در زمینه رسیدگی به پرونده های بخش کالا و خدمات در شعب بدوی رتبه 13 ، در بخش بهداشت و درمان رتبه هفت و در بخش قاچاق کالا و ارز رتبه 6 را به خود اختصاص داده است، در بخش قاچاق کالا و ارز مدت زمان رسیدگی به پرونده ها کمتر از یک ماه و در بخش های کالا و خدمات و بهداشت ، درمان و دارو کمتر از 20 روز است.


بیرانوندی تاکید کرد: مهم ترین پرونده رسیدگی شده در شعب تعزیرات حکومتی استان طی این مدت محکومیت قاچاقچی تلفن همراه در شهرستان مهران به پرداخت یک میلیارد و 440 میلیون ریال بود که تمامی این مبلغ نیز وصول شده است ، ضمن اینکه در شهرستان مرزی مهران امسال 20 پرونده قاچاق تشکیل شده که 19 پرونده مختومه شده است.


وی اضافه کرد: یکی از مشکلات شعب تعزیرات حکومتی استان طی سالیان گذشته به مرحله اجرا نرسیدن احکام بود که باعث می شد آرای صادر شده به موقع اجرا نشده و اثر بازدارندگی خود را از دست بدهند که در ایام دهه فجر امسال با هماهنگی نیروی انتظامی کلانتری دایر در اداره تعزیرات حکومتی استان تشکیل و فرآیند صفر تا 100 اجرای احکام در این مکان انجام می شود که باعث سرعت بخشی در رسیدگی به پرونده ها و اثرگذاری بیشتر آرا صادر شده می شود.


مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام گفت: با توجه به اینکه بیشتر قوانین این حوزه جنبه محکومیت مالی و ریالی دارند ، بر مبنای شاخص تورم میزان جرائم بروزرسانی می شود بطوریکه هم اکنون جریمه درج نکردن قیمت تا 800 هزار ریال افزایش یافته است ولی در بخش بهداشت و درمان آنطور که باید قوانین بروزرسانی نشده که امیدواریم با هماهنگی ارگان های نظارتی بتوانیم در این زمینه نیز با توجه به شرایط موجود جرائم را بروزرسانی کنیم.

چهار شعبه بدوی در ایلام و چهار شعبه نیز در شهرستان های سرابله، دهلران، دره شهر و مهران به تخلف های حوزه تعزیرات حکومتی رسیدگی می کنند و رسیدگی به پرونده ها واصله در شهرستان های ایوان و ملکشاهی در شعبه ایلام، شهرستان سیروان در شعبه سرابله و شهرستان های بدره و آبدانان نیز در شعبه دره شهر انجام می شود./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار