کریمان به وعده خود وفا می کنند
مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور به همراه یکی از معاونین خود به اتفاق نماینده مردم استان درمجلس شورای اسلامی باحضور در جمع مردم بخش های هلیلان ، چوار ودهستان آسمان آباد اجرایی شدن طرح ارتقاء این مناطق را رسما استارت زدند .
کد خبر: ۴۱۰۶۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲ 19 April 2017

تابناک ایلام ::یکی از موضوعاتی که همواره در استان ایلام جای بحث وگفتگو داشته ،عدم تحقق وعده های انتخاباتی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در اداوار گذشته بوده است .

بیش از سه دهه از عمر بابرانقلاب اسلامی می گذرد و آثار عمران و آبادانی وخدمات متنوع نظام در جای جای استان به وضوح قابل مشاهده است ،اما با این حال مناطقی هم وجود دارد که بدلایلی از شاخص های توسعه فاصله داشته وبدلیل عدم برخورداری از حقوق اولیه نظیر راه ،بهداشت ودرمان و توسعه کشاورزی و.. هنوز در این مناطق جا برای خدمت وکار کردن وجود دارد.

بدلیل سایه افکندن این مشکلات ونارسایی ها بر زندگی مردمان این مناطق ،بسیاری از آنان  با بهره گیری از هر فرصتی سعی در آگاهسازی مسئولین کشوری به مصائب ومشکلات چنبره زده بر منطقه محل زندگی اشان داشته اند .دراین بین ،یکی از مهمترین وسهل ترین راهها برای فائق آمدن بر این مشکلات، بهره گیری از ظرفیت نمایندگان آنان در مجلس شورای اسلامی بوده است.

شاید تفاوت فاحش نماینده گزینی در استان با بیشتر مناطق کشور باعث شده است ،مردم این مناطق بدون در نظر گرفتن وظایف اصلی یک نماینده مجلس شورای اسلامی، برای رفع مشکلات خود بنوعی با کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در ادوار مختلف وارد معامله ای مستقیم بشوند . به این معنا در ایام تبلیغات انتخابات، شرط رای دادن به یک کاندیدای مطرح را ،پیگیری مشکلات ونارسایی های آنان واخذ قول وقرار مبنی بر رفع مطالبات خود عنوان کرده اند.

حقیقتت امر این است در ادوار گذشته ،کاندیداهای مختلفی با نردبان سازی از مشکلات مردم این مناطق و ارائه وعده وعیدهای شیک وبی سرانجام  توانسته اند به مجلس شورای اسلامی راه یافته ،اما پس از ورود به مجلس ،به قول معروف " حتی پشت سر خود را هم نگاه نکرده اند " ولی دراین بین تنها سری که تاکنون بی کلاه مانده،سر مردمان این مناطق بوده است ولاغیر!

جالب این جاست ،مردم این مناطق در هردوره ازبرگزاری انتخابات، تنها بدلیل برخورداری از صفات حسنه صداقت وگذشت ،با چشم پوشی از خطای نمایندگان پیشین که نتوانسته اند به وعده های داده شده جامه عمل بپوشانند،قول وقرار کاندیداهای  دوره جدید را در محک راستی آزمایی قرار داده و تحقق مطالبات خود را ازآنان خواستار شده اند .اگر چه در این بین نباید شکلگیری بی اعتمادی ویاس در میان بسیاری از مردمان این مناطق را نادیده گرفت.

اما گویا این بار مردمان این مناطق باید به صداقت نماینده خود مجلس شورای اسلامی در پیگیری وتحقق مطالبات چندین ساله اشان ایمان پیدا کرده وبه بهبود شرایط ، رفع یکایک مشکلات و تحقق آمال وآرزوهای چندین ساله اشان، امیدوارانه آینده را به نظاره بنشینند.

اگرچه جلال میرزایی نماینده استان در مجلس شورای اسلامی، حتی در طول ایام تبلیغات انتخاباتی ،با رعایت اخلاق وانصاف از مشکلات ومطالبات مردم این مناطق برای خود نردبان ترقی وپیشرفت نساخت ،اما انصافا این نماینده صادق وپیگیر استان، درطول مدت کوتاه عهده دار شد وکالت مردم ایلام ، بدور از هرگونه هیاهو وبصورت چراغ خاموش ، با احصاء مشکلات ومطالبات مردم مناطق مختلف استان ،سهل ترین وقابل دسترس ترین راهها را برای تحقق یکایک مطالبات به حق آنان، به ترتیب اولویت در دستور کار خود قرار داده است.

پس از جلب نظر مسئولین ارشد کشوری در راستای اختصاص اعتبار خارج از نظامهای مالی رایج ،بمنظور مرمت جاده های ارتباطی مناطق محروم زردلان ،و موافقت وزیر نفت با احداث پتروشیمی در منطقه هلیلان ، پیگری و جلب نظر پیمانکار همان پروژه در زمینه احداث پتروشیمی در منطقه آسمان آباد،اختصاص اعتبار بمنظور اجرایی شدن ایستگاههای پمپاژ منطقه بیجنوند وشهرستان سیروان و پیگیری وبه سرانجام رساندن پروژه های نفت وگازاستان ،امروز مردم مناطقی از استان، تحقق مهمترین مطالبات خود را تنها بخاطر پیگیری ها وسماجت نماینده اشان درمجلس شورای اسلامی شاهد بودند.

هنوز یکماه از وعده جلال میرزایی نماینده حوزه شمالی استان از پیگیری ارتقاء چندین بخش ودهستان استان و قرار  حضور مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور درراستای تحقق این خواسته بحق مردم این مناطق نگذشته بود ،که با حضور این مقام مسئول در استان باید بگوییم بخش عمده ای از مسیر برای نهایی شدن این مطالبه مهم مردم این مناطق نیز پشت سر گذاشته  شد.

مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور به همراه یکی از معاونین خود به اتفاق نماینده مردم استان درمجلس شورای اسلامی باحضور در جمع مردم بخش های هلیلان ، چوار ودهستانهای آسمان آباد اجرایی شدن طرح ارتقاء این مناطق را رسما استارت زدند .

با حضور مدیرکل تقسیمات کشوری وبررسی میدانی وضعیت این مناطق و تطبیق با آمارهای موجود و همچنین خروجی مثبت این بررسی ها باید بگوییم به زودی مردم هلیلان وآسمان آباد و چوار ،تحقق مهمترین خواسته خود از دولت را جشن خواهند گرفت.

برای اثبات پیگیری و سماجت نماینده استان درمجلس شورای اسلامی وعزم جزم ایشان برای احقاق حقوق مسلم مردمان حوزه انتخابیه اش، شاید سخنان دکتر"سعید جلالی" مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور کفایت کند .وی درجمع مردم این مناطق به صراحت گفت : "سماجت وپیگیری های مکرر نماینده اتان در مجلس شورای اسلامی اینجانب را به استان ایلام کشانید .پیگیری های مستمردکتر میرزایی در وزارت کشور به اندازه ای بود که گاها مجبور بودیم خودمان را جلو چشم ایشان نیندازیم "

وی افزود: مردم استان به خاطر انتخاب چنین نماینده پیگیر ومطالبه گری که حقوق مردم را به همه امور ترجیح می دهندباید شکرگزار باشند

جلالی گفت : با توجه به شرایط موجود با ارتقاء این مناطق موافقم ،اما این پروسه باید مسیر قانونی خود را طی نماید.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهندس نفت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
دکتر میرزایی اگر واقعا میخوای برای مردم ایلام کار کنی برو پیگیر انتقال مدیریت نفت و گاز غرب به ایلام بشو نه تبدیل چوار به شهرستان!!!!!
چوار بشه شهرستان جز گرانی و پرداخت عوارض شهری هیچ خیر و برکتی برای مردمش ندارد! ارکواز شهر شد چه سودی به حال مردمش داشت؟؟؟
آقای میرزایی شما اگر واقعا صادقانه به دنبال خدمت به مردم ایلام هستید یه کمی جنم به خرج داده و حق پایمال شده مردم ایلام رو از کرمانشاهیهای ظالمی که نفت و گاز ما و امتیازاتشو به یغما بردن بگیرین!!!!!!
من یادمه همین شخص حضرت عالی تو یکی از تریبونهای تبلیغاتیتون قبل از رای آوردن!!!! دقیقا دست گذاشتین رو موضوع نفت و گاز! و صراحتا این حق خوری رو مطرح کردین و گفتین دلیلی نداره که کرمانشاه بیاد نفت و گاز ایلام رو مدیریت کنه!!
حالا چی شده آقای میرزایی؟؟؟ چرا دیگه راجع به این موضوع کوچکترین اظهار نظری نمیکنین؟؟؟؟ نکنه مدیریت نفت و گاز غرب رو آوردین ایلام و ملت خبر ندارن؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
مردم هم میبینن و هم به خوبی رفتار حضرت عالی رو تحلیل میکنن آقای میرزایی!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار