شنیده ها حاکیست ،یکی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که اتفاقا توانست با استفاده از شعار نفی وابستگی سیاسی بخش از آرای هردو طیف سیاسی استان را در سبد رای خود ریخته واز این طریق در جمع بهارستانی ها قرا گیرد،اخیرا طی یک دگردیسی آشکار از پیله استقلال سیاسی خارج و به جمع یک طیف سیاسی قرار گرفته و حمایت خودرا دو کاندیدای ریاست جمهوری اعلام کرده است .
کد خبر: ۴۲۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 09 May 2017

تابناک ایلام علی اصغراسدی::یکی از مهمترین شاخصه های هر کاندیدا اعم از شورا،نماینده مجلس و ریاست جمهوری که می تواند در دیگر کارکردهای او تاثیر مستقیمی بگذارد صداقت اوست.

صداقت یک فرد خصوصا کسانیکه که می خواهندبعنوان خواص،نمایندگی جمع کثیری از افراد جامعه را عهده دار یا دفاع از حقوق عوام را بر دوش بگیرند ،می توانددر دراز مدت دیگر ابعاد شخصیتی و شغلی او را نیز تحت شعاع قرار دهد.

صداقت وراستی آزمایی یک کاندیدای انتخاباتی از آغازین روز حضور او در عرصه انتخابات آغاز و تا واپسین روزهای وظیفه نمایندگی او در کردار ،رفتار ،تحقق قول وقرارها ومهمتراز همه روشن شدن وضعیت گرایش سیاسی و وابستگی حزبی او مورد ارزیابی قرار می گیرد.

در نظام جمهوری اسلامی ،خصوصا در یکی دو دهه اخیر ،تحزب و رقابتهای جناحی وسیاسی ،نقش بسزایی در گردش قدرت ایفاء نموده است ،این نقش آفرینی از بدست گرفتن کرسی های شوراهای اسلامی گرفته تا نمایندگی مجلس و کرسی ریاست جمهوری متجلی شده است.

به طور طبیعی در کشور ما دو طیف مهم سیاسی چپ وراست یا اصلاح طلب و اصولگرا شناخته ترین وبزرگترین طیفهای سیاسی کشورهستند که هرکدام احزاب ودستجات مختلف همفکر و هم رای را در چتر سیاسی خود گرفته اند.

اما در طول سالهای اخیر خصوصا در بحبوحه رقابتهای انتخابات مجلس شورای اسلامی ،طیف سومی نیز در حد واسط چپ وراست یا اصلاح طلب واصولگرا به نام "مستقلها" شکل گرفته که افرادی به دلایلی از بیان وابستگی سیاسی وجناحی خود در رقابتهای انتخاباتی امتناع و خودبه خود در جمع "نیمه سیاسیون"یا به تعبیری "خنثی های سیاسی " قرار می گیرند.

بدون شک ،وابستگی سیاسی در قوه مهم واثر گذاری نظیر قوه مقننه برای یک نماینده مجلس شورای اسلامی می تواند بمنظور لابیگری در راستای احقاق حقوق موکلینش بسیار اثرگذار باشد ،اما در جاهایی نیز می تواند نتیجه بالعکسی نیز به همراه داشته باشد.

ولی اینکه یک کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان کوچکی نظیر ایلام که در ایام فعالیتهای انتخاباتی بعنوان مستقل توانسته است اعتماد مردم را به خود جلب نموده واز سویی پس از ورود به مجلس ،چهره واقعی وسیاسی خود را نمایان کرده ودر جرگه یک طیف سیاسی قرار بگیرد از استثنائات سیاسی این روزهای کشور است که بجز "کلاهبرداری سیاسی" نمی توان نام دیگری بر آن نهاد.

اینکه کاندایی بدلیل ترس وواهمه از ریزش رای ،وهمچنین جلب آرای هر دوطیف سیاسی خود را مستقل سیاسی اعلام کرده ،اما پس از ورود به مجلس شورای اسلامی به سان آفتابگردان چهره خود را به سمت گروههای که منفعت بیشتری برای وی داشته باشند بچرخاند، موضوعی است که بصورت مستقیم به صداقت بعنوان مهمترین شاخصه یک نماینده مردم لطمه وارد می کند.

شنیده ها حاکیست ،یکی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که اتفاقا توانست با استفاده از شعار نفی وابستگی سیاسی بخش از آرای هردو طیف سیاسی استان را در سبد رای خود ریخته واز این طریق در جمع بهارستانی ها قرا گیرد،اخیرا طی یک دگردیسی آشکار از پیله استقلال سیاسی خارج و به جمع یک طیف سیاسی قرار گرفته و حمایت خودرا دو کاندیدای ریاست جمهوری اعلام کرده است .

اگرچه روح عمل یعنی وابستگی سیاسی برای یک نماینده عملی غیراخلاقی یا خلاف شئونات نمایندگی محسوب نمی شود ،اما اینکه یک فرد در مقطعی برای جلب آرای مردم از سیاسی بودن گریزان ،اما اینک در چرخشی آشکار چهره سیاسی خود را نمایان کند ،ابهامی است که بیشتر در مقوله صداقت یک فرد تعبیر وتفسیر می شود.

موضوعی که می تواند در سخره گرفتن احساسات پاک وبی غل وغش مردم استان ایلام تحلیل وتفسیر شود، تادر انتخاباتهای بعدی،روشن نمودن وابستگی سیاسی، بعنوان مطالبه ای جدی از سوی مردم و شاخصه ای مهم برای تعیین میزان صداقت ،راستی آزمایی و شجاعت کاندیداها مدنظر قرار گیرد.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
با سلام
لطفا عکس هارو هم نگاه کنید که ایشان در همه ستاد انتخاباتی کاندیدای محترم حضور داشته و هدف ایشان دعوت به حضور در شرکت اکثریت در رای میباشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار