این مطلب یادداشت،خبر و یا گزارش نیست،دلنوشته سراسر درد یک روزنامه نگار است که زخم ناسور قبیله گرایی را سالها است بر پیکر شهر و دیارش می بیند.
کد خبر: ۴۲۳۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ 14 May 2017

تابناک ایلام ::این مطلب یادداشت،خبر و یا گزارش نیست،دلنوشته سراسر درد یک روزنامه نگار است که زخم ناسور قبیله گرایی را سالها است بر پیکر شهر و دیارش می بیند.

مردم ایلام،آیا وقت آن نرسیده یکبار برای همیشه با اندکی تفکر و تامل نتیجه ی حکومت غول قبیله بر سرنوشتمان را مشاهده کرده و برای مقابله با آن به پا خیزیم؟

برادران و خواهران ایلامی،در طول ۴ دوره گذشته از شورای شهر مصادیق زیادی از ورود افراد ناتوان تنها با حمایت رای قبیله ای وجود دارد.افرادی که بعد از ورود به شورا کاخ نشین شده و تنها چیزی که برای آنها مهم نبود سرنوشت شهر و شهروندان بود.

چه بسیار بودند افراد شایسته ای که به خاطر نداشتن آرای قبیله ای ، همه ما فرصت بهره مند شدن از توان آنها را از دست دادیم.

از انتخاب قبیله ای همواره افرادی که تعدادشان به انگشتان دست نمی رسد متنفع شده و دیگران بهره چندانی نبرده اند. نمونه آن را در دوره های گذشته شورای شهر و خصوصا همین دوره چهارم دیده ایم.

تلخ ترین دوره شورای شهر به گواه همه مردم ایلام همین دوره چهارم بود.دوره ای که به علت بسیاری از عملکردهای خلاف قانون اکثر اعضای شورا رد صلاحیت شده و تنها به خاطر مصلحت های تلخ که بیان آنها در این مطلب نمی گنجد در مراحل مختلف مجددا تایید صلاحیت شدند.انتخاب رگباری شهرداران با تفکر قبیله ای  و عزل آنها به خاطر عدم برآورده شدن خواسته های شخصی شاهکار منحوس و ماندگار این دوره بود.(به استثنای ۴ نفر که قبلا به آنها اشاره کرده ایم)

بسیاری از این افراد نتیجه ی انتخاب غلط قبیله ای بودند.اگر می خواهید سریال تلخکامی های شما باز هم تداوم یافته و در پایان این دوره باز هم خود را سرزنش کنید، با تفکر قبیله ای پای صندوق بروید.

اینکه برای افراد یک قبیله در هر سطحی از توان و کارایی و تنها به علت هم قبیله بودن ستاد مشترک برپا می شود توهین مستقیم به شعور ‌مردم ایلام است.این یعنی قرار است تفکر شوم و فرتوت قبیله گرایی باز هم بر طفل نوپای شایسته سالاری چیره شود.یعنی فرقی ندارد فرد توان داشته باشد یا نداشته باشد،فقط چون از فلان قبیله است باید شورایی شود.

عده ای با استدلال های معیوب ، خود را مهتر قبیله دانسته و خانه به خانه را می گردند و می گویند""تا براگه خومان هسه رای داین وه دیگری خیانته"".با همین جمله ها تراوشات ذهن علیل خود را بر آینده شهر و دیار ایلام حاکم می کنند.آن یکی از هم اکنون برای شهردار شدن نقشه کشیده و حتی هزینه های ستاد برخی هم قبیله ای های خود را پرداخت کرده است.مردم ایلام به گوش و به هوش باشید،اینها همه در و آفت است که دارد ریشه ی شهر ما را می خشکاند.همه باید برای مقابله با این آفت به پا خیزید.

مردم ایلام،اگر میخواهید شهرتان آباد شود،محله هایتان زیبا و قابل سکونت باشد، حقوقتان به عنوان شهروند مورد توجه قرار گیرد و مدیون فرزندانتان نباشید یکبار برای همیشه تفکر نحس و آینده سوز قبیله گرایی را نفی کرده و طعم خدمت شورای شایستگان را به خود و فرزندانمان بچشانیم.

مردم ایلام،اگر کسی به شما وعده استخدام فرزندتان را داد بدانید دروغ گفته چون شورایی ها قادر به استخدام افراد بالای ده نفر نخواهند بود.آن ده نفر هم فقط برادر و برادرزاده و خواهر و خواهر زاده های نازنین هستند.اگر کسی با وعده مالی قصد تطمیع شما را داشت بدانید میخواهد عقیده و شرف شما را به قیمت ناچیزی خریداری کرده و برای خود در شورا کیسه دوزی کرده است.

درد و آثار تفکر نامیمون قبیله گرایی فراوان است و بیان آنها در یک مطلب نمی گنجد، ولی شما را دعوت میکنم ده دقیقه در خلوت خود به آینده ی شهرمان و فرزندانمان و تجربه های تلخ گذشته اندیشه کرده و تبعات این آفت انگل گونه(انتخاب قبیله ای)در ذهن مرور کرده و ببینید ماحصل این تفکر اشتباه چه به روز شهر و دیارمان آورده است.

یکبار دیگر همه شما مردم فهیم شهر ایلام را به نیک اندیشیدن و غلبه بر غول قبیله گرایی دعوت می نمایم.غولی که تا کنون افرادی را بر سرنوشت ما حاکم کرده است که بعضا توانایی اداره خانواده خود را هم نداشته اند.

قراراست ما برای فرزندانمان شهری بسازیم که لایق آنها باشد.همه ما و شما در برابر آینده ی شهر ایلام مسئولیت مستقیم داریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار