معاون سوادآموزی استان ایلام در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان با اشاره به سهم ابلاغی برای پوشش افراد بی‌سواد در سال جاری گفت: امسال آموزش شش هزار و 300 نفر از افراد بی‌سواد استان در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۸۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲ 17 June 2015

"عباس شفیعی" معاون سوادآموزی استان ایلام در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان با اشاره به سهم ابلاغی برای پوشش افراد بی‌سواد در سال جاری گفت: امسال آموزش شش هزار و 300 نفر از افراد بی‌سواد استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تا سال گذشته آموزش‌ها به سوادآموزان تنها از طریق موسسه‌های غیردولتی و مدارس دولتی ارائه می‌شد اما امسال از مشارکت کارمندان دولت، معلمان رسمی و بازنشسته آموزش‌وپرورش نیز استفاده خواهد شد، تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران و شورای انقلاب فرهنگی این افراد می‌توانند در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم افراد بی‌سواد را آموزش دهند و به ازای آموزش هر سوادآموز به‌شرط قبولی در دوره سوادآموزی شش میلیون و 200 هزار ریال، دوره تحکیم 900 هزار ریال و دوره انتقال هفت میلیون و 500 هزار ریال به آموزش‌دهندگان اعم از کارکنان دولت، معلمان آموزش‌وپرورش و موسسه‌های غیردولتی پرداخت خواهد شد.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش ایلام طول دوره تحصیلی هر یک از سواد آموزان اعم از سوادآموزی، انتقال و تحکیم را بین سه تا چهار ماه اعلام کرد و از اجرای طرح خودآموز برای نخستین بار در سال جاری نیز خبر داد.

شفیعی افزود: در قالب این طرح هر یک از سواد آموزان درصورتی‌که به‌صورت خود خوان آموزش‌های سواد را کسب کرده و موفق به قبولی در آزمون پایان دوره شوند، حق‌الزحمه آموزش به‌حساب آن آنان واریز خواهد شد.

وی نرخ باسوادی استان برای جمعیت 10 تا 49 سال را 91.86 درصد اعلام کرد و گفت: بر اساس پایش سال 90 جمعیت بی‌سواد کشور سه میلیون و 645 هزار نفر بوده که سهم استان ایلام از این تعداد 28 هزار و 582 نفر در گروه سنی 10 تا 49 سال بوده است.

بر اساس این گزارش، «محمدرضا مروارید» نیز در این نشست اظهار کرد: در این زمینه مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و بخشداران باید به‌صورت فعال مشارکت گسترده داشته باشند.

وی بر شناسایی کامل افراد بی‌سواد در استان تأکید کرد و گفت: باید همه افراد بی‌سواد استان شناسایی و زمینه لازم برای جذب آن‌ها و قرار گرفتن زیرپوشش آموزش‌های سوادآموزی برایشان فراهم شود.

استاندار ایلام تأکید کرد: معضل بی‌سوادی باید در استان ریشه‌کن شده و در این زمینه از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی باید استفاده شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار