هفته گذشته تابناک ایلام موضوع البسه فرم دانش آموزان مدارس استان را مورد بررسی قرار داد و با مطلبی تحت عنوان "پول دوخت لباس هاي فرم دانش آموزان به جيب چه كساني مي رود؟"به آسیبهای این موضوع پرداخت.
کد خبر: ۵۰۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ 02 October 2017
 هفته گذشته تابناک ایلام موضوع البسه فرم دانش آموزان مدارس استان را مورد بررسی قرار داد و با مطلبی تحت عنوان "پول دوخت لباس هاي فرم دانش آموزان به جيب چه كساني مي رود؟"به آسیبهای این موضوع پرداخت.
 
سازمان آموزش وپرورش استان ایلام در واکنش به این مطلب جوابیه ای را به دفتر این رسانه ارسال که براساس قانون مطبوعات عینا در سایت منتشر می شود:
 
خبرگزاري محترم تابناك – ايلام
     با سلام و احترام – در پاسخ به خبر منتشر شده از طرف آن خبرگزاري محترم با عنوان : (( پول دوخت لباس هاي فرم دانش آموزان به جيب چه كساني مي رود؟)) با كد 498648 در تاريخ 2/7/1396 موارد زير جهت اطلاع و انتشار  در همان صفحه ارسال مي گردد. شايسته است اقدام لازم معمول گردد.

1-      انتخاب و تعيين واحدهاي توليدي با هماهنگي آموزش و پرورش و توسط اتحاديه ي خياطان انجام و نظارت مستمر بر كار توليد و قيمت قانوني  لباس هاي فرم دانش آموزي تا پايان كار به وسيله ي آموزش و پرورش و سایر مسئولین ذیصلاح انجام مي پذيرد.

2-      تعيين نرخ لباس فرم دانش آموزان بر اساس سايز و جنس پارچه، توسط اتحاديه ي خياطان و سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام مي پذيرد كه آموزش و پرورش حق  دخالت در اين امر را ندارد بلكه تنها پيگيري كننده و هماهنگ كننده ي  مصوبات آن است.در ضمن نرخ هاي مصوب در همه ي توليدي ها نصب شده و در معرض ديد عموم قرار دارد.

3-      آموزش و پرورش در بحث مالي دوخت لباس فرم دانش آموزان هيچ نقشي ندارد، بلكه تنها پي گيري كننده و ناظر بر انجام مطلوب كار است.اولياي دانش آموزان با مراجعه به واحدهاي توليدي اعلام شده از طرف نهادهاي ذكر شده، بهاي لباس فرم را پرداخت نموده و دانش آموزان لباس فرم تحويل مي گيرند.


4-       انجام اين كار( تهيه ي لباس فرم دانش آموزي) نه از طرف ادارات آموزش و پرورش و الزام مدارس، بلكه با نظر و موافقت دانش آموزان و انجمن اوليا و مربيان مدارس كه نماينده ي اوليا در مدارس مي باشند، انجام مي پذيرد.

5-      هر واحد توليدي به تناسب توان، ظرفيت و عملكرد آن در سال گذشته از نظر كمي و كيفي، سهميه ي دوخت لباس به آن اختصاص مي يابد و اين امر از طرف ادارات آموزش و پرورش انجام مي پذيرد. بنابر اين متهم كردن مديران محترم و زحمت كش مدارس به زد و بند و فاميل بازي، به دور از انصاف و شان اطلاع رساني و خبرگزاري است.

6-      در گزارش آن خبرگزاري، آمار دانش آموزان مشمول طرح در استان، بيش از 100 هزار نفر اعلام گرديده است، در حالي كه تعداد دانش آموزان مشمول طرح كمتر از يك چهارم تعداد ذكر شده مي باشد.واضح و مبرهن است كه اجراي طرح دوخت لباس مدارس دور افتاده ي روستايي و سراسر استان، با اين پراكندگي و دبیرستان های پسرانه  در عمل، هنوز مقدور و ميسور نيست.

7-      اعلام نموده ايد كه: هزينه ي دوخت لباس فرم به جيب چه كساني مي رود؟ پاسخ اين پرسش بسيار ساده است: به جيب هيچ كسي. زيرا فروشنده و خريدار هر دو طرف مشخص و معلوم اند.در ضمن شايد بهتر آن باشد كه بگوييم به جيب توليد داخلي و خياطان بومي استان.

8-      خوب است بدانيد كه با اجراي اين طرح در استان ايلام، به طور ميانگين براي  بيش از 500 نفرازجوانان بيكاراستان به صورت فصلي ايجاد كار و اشتغال گرديده كه جاي قدرداني و تشكر دارد وانتظار دارد رسانه ها به دور از اتهام زنی یارای آموزش و پرورش در این راه باشند و اذهان عمومی را با طرح های آموزش و پرورش همراه سازند .

9-      لازم به توضيح است كه اجراي اين طرح در سراسر كشوربه ويژه در استان ايلام، آثار مثبتي با خود به همراه دارد كه ذكر چند مورد، خالي از لطف و فايده نيست:

الف) ايجاد نظم و انضباط بيشتر در محيط هاي آموزشي.
ب) كم كردن هزينه هاي خريد لباس توسط اولياي دانش آموزان در بازار آزاد.
ج) توجه به سبك ايراني – اسلامي در تهيه ي لباس دانش آموزان و جلوگيري از استفاده از پوشاك نامناسب و خارجي.
د) كم كردن مسائل و مشكلاتي همچون چشم و هم چشمي و رقابت هاي مالي و اقتصادي دانش آموزان در محيط هاي آموزشي.

10-   امر مهم و اساسي  نظارت و بازرسي از كميت و كيفيت كار واحدهاي توليدي، تا پايان كار با هماهنگي و پيگيري انجمن اوليا و مربيان استان در تمام استان و انجمن اوليا و مربيان شهرستان ايلام در شهر ايلام، با قوت و قدرت انجام پذيرفته كه مستندات و گزارش هاي آن در اداره انجمن استان قابل بازديد و بررسي است .  
                                  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار