مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام:
مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) گفت: کافی است بودجه‌های که جهت و حوادث غیرمترقبه اطفاء حریق به محیط‌زیست و منابع طبیعی اختصاص می‌یابد به این سازمان واگذار شود تا این سازمان با توجه به در اختیار دانشجویان بسیجی و جوانان پایگاه‌های مقاومت به بهترین وجه از عرصه‌های زیست محیطی و طبیعی محافظت کند.
کد خبر: ۵۱۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴ 22 June 2015

«سرهنگ نصرت‌الله برزویی» گفت: با پیشرفت علمی و انقلاب صنعتی زندگی بشر دگرگون‌شده است و با ارزیابی دقیق می‌توان گفت که به هراندازه که علم پیشرفت کرده به همان اندازه هم محیط‌زیست مورد مخاطره قرارگرفته است که اگر مورد بی‌توجهی مسئولان هم قرار گیرد طبیعت بیش‌ازپیش در مسیر نابودی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: هرساله شاهد از بین رفتن هزاران گونه جانوری، هزاران درخت تنومند بلوط و گونه‌های جانوری هستیم درحالی‌که در قانون اساسی یک اصل به اهمیت و حفاظت از محیط‌زیست اختصاص‌یافته و حراست از محیط‌زیست یک وظیفه همگانی شمرده‌شده و بر همه‌ی افراد جامعه تکلیف شده از محیط زیست و منابع طبیعی حفاظت و حراست کنند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره ضرورت حراست از محیط‌زیست به نهضتی فراگیر، تأکید کرد: این نهضت جز با برنامه‌ریزی دقیق مبتنی بر مشارکت همگانی و تلاش‌ همه سازمان‌ها و نهادها و تلاش مضاعف و مدیریت جهادی در امر آموزش و اطلاع‌رسانی بهتر از محیط‌زیست و منابع طبیعی محقق نخواهد شد.

برزویی ادامه داد: با توجه به آتش‌سوزی چند هفته گذشته در استان بخصوص منطقه «شه‌لم» شهرستان ایلام و خاکستر شدن انواع درخت‌ها و گونه‌های گیاهی و از بین رفتن گونه‌های جانوری کمیاب و عدم پاسخگویی مسئولان امر و نبود برنامه‌های منظم و کمبود امکانات ابتدایی جهت اطفاء حریق لذا سازمان بسیج سازندگی آمادگی خود را در راستای بر عهده گرفتن حراست و حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی استان اعلام می‌کند.

وی بابیان اینکه کافی است بودجه‌های که جهت و حوادث غیرمترقبه اطفاء حریق به محیط‌زیست و منابع طبیعی اختصاص می‌یابد به این سازمان واگذار شود تا این سازمان با توجه به در اختیار داشتن جوانان بسیجی آموزش و مقابله را در سرلوحه کار خود قرار دهد، خاطرنشان کرد: با استفاده از توان بسیجیان مروج حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی و نهادینه کردن آموزش در مهدکودک‌ها، مدارس، عامه مردم و بخصوص جامعه روستایی و عشایر کوچ رو فراهم شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ایلام با اشاره به اینکه با واگذاری این امور به بسیج سازندگی بستری جهت حفظ منابع طبیعی از سوی تک‌تک افراد جامعه و برون‌رفت از متولی خاص صورت می‌گیرد که در آن صورت می‌توان هر پایگاه مقاومت در هر روستا را برای حفاظت از منابع طبیعی و محیط‌زیست مجهز کرد، گفت: علاوه بر این احیاء منابع طبیعی شامل بذرپاشی و حراست از منابع طبیعی به‌صورت بلوک‌بندی و به تعداد پایگاه‌های مقاومت مردمی در شهرستان‌ها، روستاها، تفکیک و گماشتن محیط بابان و دیده‌بانان به‌عنوان حاضر و مسئول در عرصه‌های زیستی و طبیعی انجام خواهد شد.

برزویی اضافه کرد: این سازمان دارای طرح‌های خاصی و حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی است و هرساله خیل عظیمی از بسیجیان با آفت‌های منابع ازجمله لورانتوس، بذرپاشی و مهار آب سیلاب‌ها و احیاء منابع طبیعی شرکت می‌کنند.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار