مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام از اجرای طرح هر زائر یک نهال در مسیر زوار اربعین و پیاده روی آن از محل پل زائر تا داخل کشور عراق در شهر بدره عراق خبر داد.
کد خبر: ۵۱۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷ 01 November 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ رضا احمدی اظهار کرد: این اقدام با همکاری تشکل غیر دولتی بیشه سبز در حال اجرا است و به هر میزان که لازم باشد نهال برای غرس کردن در اختیار زوار قرار می گیرد.
 
وی ادامه داد: این طرح در تداوم طرح سال قبل که چاله کنی به طول 15 کیلومتر در محل مرز و 30 کیلومتر در داخل خاک عراق انجام شد در حال اجراست و با هدف سبز بودن مسیر زوار و همچنین ایجاد فضای با طراوت و جلوگیری از بروز ریزگردها انجام می گیرد.
 
مدیرکل منابع طبیعی ایلام افزود: اکنون بیش از 200 هزار اصله نهال سازگار با محیط زیست منطقه در استان برای این طرح در مهران تامین شده است که با همکاری زوار در حال غرس هستند.
 
احمدی یادآور شد: این اداره کل علاوه بر این طرح کار گلاب پاشی زوار را نیز انجام می دهد که در اوج ازدحام و شلوغی پایانه همچون سال قبل انجام می شود.
 
وی اضافه کرد: بیش از 40 لیتر گلاب ناب از قمصر کاشان به این منظور تامین شده و تانکرها و مخازن ذخیره گلاب پاش نیز با بکارگیری افراد در پنج گروه در حال اجرا است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار