امام جمعه ایلام ؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ایجاد راه آهن از کرمانشاه به ایلام تصویب شده و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) انجام این طرح را بر عهده گرفته است.
کد خبر: ۵۲۱۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴ 08 November 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفیدر ستاد اربعین استان واقع در مرز مهران اظهار کرد: حضور 20 میلیون زائر در کشور عراق و شهر کربلا باعث ترس و وحشت دشمنان شده است.
 
وی افزود: رسانه های معاند دنیا به جای اینکه واقعیت حضور پرشور و خالصانه میلیونی زائران کربلا در اربعین حسینی را رسانه ای کننداز روی بعض و کینه با بی توجهی از این مساله مهم عبور می کنند.
 
امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب احداث راه آهن در استان ایلام، یادآور شد: ایجاد راه آهن از کرمانشاه به ایلام تصویب شده و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) انجام این طرح را بر عهده گرفته است.
 
حجت الاسلام لطفی تاکید کرد: احداث و راه اندازی راه آهن در ایلام بدون شک موجب تحول و توسعه استان در ابعاد مختلف می شود.
 
وی اضافه کرد: یکی از مهمترین دغدغه های مسئولان توسعه راه ها و سهولت در تردد زائران بود که با تلاش مداوم و شبانه روزی نیروهای قرارگاه خاتم الانبیا (ص) مسیرهای عبور و مرور زائران توسعه یافت و امسال شاهد کمترین گره ترافیکی در جاده ها بودیم.
 
لطفی از همه دستگاه ها، دست اندرکاران و مسئولان استان حوزه اربعین در بخش های مختلف تقدیر کرد و تلاش نیروی انتظامی و بهداشت و درمان را مطلوب ارزیابی کرد.
 
معاون سیاسی، امنیتی استانداری ایلام نیز گفت: تنها استان صادر کننده روادید برای ورود به خاک عراق ایلام است و تمام دفاتر صدور ویزا در دیگر استان ها برای صدور روادید تعطیل شده است.
 
حسین کلانتری با بیان اینکه هم اکنون تردد در مرز مهران با آرامش و سهولت انجام می گیرد، افزود: باز بودن مرز برای افراد فاقد گذرنامه شایعه است و فقط افراد دارای گذرنامه و روادید اجازه عبور از مرز مهران را دارند.
 
وی افزود: امسال تمام ترددها در اربعین کاملا قانونی و با گذرنامه و روادید صورت گرفت و تحت هیچ شرایطی اجازه خروج بدون ویزا از مرز مهران به زائران داده نشده است.
 
کلانتری با تشکر از همکاری زائران با نیروها و مسئولان و رعایت قانون توسط آنها، یادآور شد: مردم در صورت اطلاع رسانی دقیق رسانه ها و مسئولان همکاری مناسبی در رعایت قانون و برقراری نظم دارند.
 
وی گفت: از تجارب و امکانات اربعین در سال های گذشته برای مدیریت اربعین امسال استفاده شد و با تلاش مداوم بخش عمده ای از زیرساخت ها در اربعین مورد بهره برداری قرار گرفت./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار