رئیس سازمان بازرسی استان خبر داد:
رئیس سازمان بازرسی ایلام خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 28 هکتار از اراضی ملی رفع تصرف‌شده و از واگذاری غیرقانونی 120 هکتار جلوگیری شده است.
کد خبر: ۵۲۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱ 24 June 2015

به گزارش تابناک ایلام-"علی هواسی" در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: در سال گذشته تعداد 53 بازرسی برنامه‌ای 137 بازرسی موردی از دستگاه‌های اجرای سطح استان انجام‌شده که درمجموع تعداد 501 پیشنهاد به استناد ماده 10 قانون تشکیل سازمان بازرسی  جهت اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ‌شده که از این تعداد 416 مورد از آن‌ها معادل 83 درصد اجرایی شده و مابقی در حال پیگیری است.

 

وی ادامه داد: کارشناسان این دستگاه بر 728 معامله دستگاه‌های دولتی باارزش مالی 6.106 میلیون ریال از حیث رعایت قوانین و مقررات، اصل رقابت‌پذیری و رعایت تشریفات قانونی نظارت صورت گرفته است که تعداد 65 مورد از معاملات مذکور به میزان 334.165 هزار ریال به دلیل عدن رعایت قوانین و مقررات باطل‌شده است.

 

هواسی بابیان اینکه در سال گذشته یک هزار و 90 مورد شکایت و اعلامیه مردمی به این بازرسی واصل‌شده که با پیگیری‌های شبانه‌روزی به کلیه آن‌ها رسیدگی شده است بیان کرد: این دستگاه در حوزه‌های حفظ و حراست از حقوق بیت‌المال و فعال بوده و اقدامات اثربخشی در این حوزه ازجمله کمک به رفع تصرف از اراضی و وصول حقوق دولتی مانند مالیات و بیمه، کمک به وصول مطالبات معوق بانک‌ها انجام داده است.

 

رئیس سازمان بازرسی ایلام خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 28 هکتار از اراضی ملی رفع تصرف‌شده  و از واگذاری غیرقانونی 120 هکتار جلوگیری شده است.  

 

وی با اشاره به اینکه همچنین در حوزه وصول حقوق دولتی بیش از 38 میلیارد ریال با کمک دستگاه‌های دولتی وصول‌شده است تصریح کرد: خوشبختانه استان ایلام از حیث سلامت اداری یکی از استان‌های پاک بوده و از مدیران دلسوز و تعهد برخوردار است.

 

هواسی، حفظ منابع طبیعی و محیط‌زیست، وصول مطالبات مالیات، جلوگیری از فرار مالیاتی، رصد شبکه پولی، نظام گمرکی و نظارت بر طرح تحول نظام سلامت ازجمله برنامه‌های این دستگاه در سال جاری عنوان کرد.

 

رئیس سازمان بازرسی ایلام بابیان اینکه در حوزه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی و اقتصادی به‌عنوان مشاور در کنار دستگاه‌های اجرای خواهد بود و آمادگی هرگونه مشاوره و در رعایت قوانین مقررات و حسن جریان امور را دارد افزود: کارکرد نظارت و پیشگیری بسیار کارآمدتر از حوزه بازرسی است و خواستار تقویت ساختارهای نظارتی درون دستگاهی هستیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار