حاشیه ومتن یک جلسه تخصصی دراستانداری ایلام؛
اما این جلسه درکنار متنی که بطور کل با دستورکار جلسه درتضاد وتباین بود ،از حواشی برخوردار بود که از نظر درجه اهمیت کمتر از متن نبودند .به همین خاطر نتوانستیم بر حاشیه های این جلسه که به نام "اقتصاد مقاومتی تشکیل " اما اثری از این نوع اقتصاد در آن مشاهد نشد ،چشم ببندیم.
کد خبر: ۵۲۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ 15 November 2017

عصر روز گذشته راس ساعت 16 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سالن شهید رجایی استانداری ایلام با حضور استاندار و دستگاههای عضو ستاد برگزار شد . اصل وفلسفه تشکیل این ستاد کار بسیار خوبی است . مقام معظم رهبری براساس بینش خود ،بصورت هدفمند ،سال جید را براساس شرایط مترتب بر کشور ومنطقه وحتی جهان ،مبادرت به نامگذاری سالها می نمایند.

به گزارش تابناک ایلام؛اما موضوعی که این سالها همواره مورد غفلت قرار گرفته است ،بی توجهی بسیاری از ارکان حاکمیت و دولت به مقوله توجه به نامگذاری سالها وعملیاتی نمودن شعارهای برنامه ریزی مقام معظم رهبریست .

وقعا اگر دراین سالهایی که اقتصاد کشور براثر شرایط داخلی وبین الملی و مهمتراز همه متاثر از تحریم های ظالمانه بین المللیبا مشکلات جدی مواجهه شد ،برای برون رفت از رکودی که بر اقتصاد سایه افکنده است ،اگردراین دوسال نسخه شفا بخش اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال بصورت عملیاتی نه کلیشه ای وجلسه ای وشعاری مورد توجه عینی قرار می گرفت ،شاید الان اقتثاد کشور به سمت پویایی در حرکت بود واز مصونیت قابل توجهی در مقابل سخت ترین تکانه های اقتصادی بین المللی برخوردار می شد.

اما حقیقت چیز دیگریست ،این سالها شعارها و نامگذریها را فقط در روی بیلوبوردها ،در صفحه تبلیغات رسانه ها وشبکه های تلویزیونی و بنرهای تبلیغاتی سطح شهرها و سربرگ کاغذهای اداری مشاهده کرده ایم وبجز تحمیل این هزینه های زائد ،به مقوله ای کلیشه ای وشعاری در ادارات تبدیل شده است.

برآیند جلسه روز گذشته ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام هم به جز چند دستور جلسه وپیگیری کلیشه ای بی تاثیر دراقتصاد استان وکشور ،چیز دیگری نداشت . ادارات همان شیوه های روتین ومعمول اداری خود را دنبال ،اما برای فرار از زیر بار مسئولیت بخشی از امورات را تحت عنوان" برش " در اقتصاد مقاومتی لحاظ نموده اند ،برشهایی که در آنها نه ردی از اقتصاد مشهود است و نه مقاومت!.

اما این جلسه درکنار متنی که بطور کل با دستورکار جلسه درتضاد وتباین بود ،از حواشی برخوردار بود که از نظر درجه اهمیت کمتر از متن نبودند .به همین خاطر نتوانستیم بر حاشیه های این جلسه که به نام "اقتصاد مقاومتی تشکیل " اما اثری از این نوع اقتصاد در آن مشاهد نشد ،چشم ببندیم.

واما حاشیه ها :

*جلسه مثلا اقتصاد مقاومتی راس ساعت 16آغاز شد آقای سلیمانی دشتکی استاندار ایلام ورییس جلسه بیش از 40 دقیقه وقت جلسه را صرف ارایه گزارش اربعین و ستاد بحران نمودند ،گزارشی که پیش از این جلسه هم در نشست مطبوعاتی ارایه و هم درجلسه صبح دیروز مدیریت بحران تشریح شد.

*پس از استاندار ایلام ،رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان به تشریح بودجه استان پرداخت ومقوله اسناد خزانه را مطرح ودستور کارجلسه برای مدت نیم ساعت حول محور اعتبارات وتخصیص ها واسناد خزانه چرخید که اصلا با موضوع اقتصاد مقاومت همخوانی نداشت.

*برخی از مدیران ومخصوصا معاون اقصاد ودارایی هم دقایقی به تشریح مقوله اسناد پرداخت ونهایتا به مدیران دستگاهها تا دوشنبه هفته آینده وقت داده شد تا وضعیت اسناد خزانه را تعیین تکلیف کنند

*استاندار ایلام بازهم برای چندمین بار متوالی از مدیران دستگاههای اجرایی خواست که به شایعات فضای مجازی در خصوص تغییرات توجهی نکنند. با قدرت به کارشان ادامه دهند . .وی گفت : مدیری که کاربلد باشد و توانمند ،تغییر نمی کند. البته این حرفهای مطرح شده چندان هم از استرس مدیران نمی کاهد ،زیر مدیران می دانند که اوضاع از چه قرار است!

*استاندار ایلام این را هم گفت که من وآقای مروارید از یک جریان فکری هستیم اما روشهای مدیریتی هردوی ما کاملا با هم متفاوت است.ممکن است از نگاه ایشان شاخص یک چیزی باشد و از نگاه من شاخص چیز دیگر.

*استاندار ایلام گفت ،مدیران فکر نکنند چیزهای مطرح شده درجلسات را فراموش می کنم .اتفاقا تمام موارد مطرح شده را یادداشت کرده مرور می کنم وهرگز از ذهنم خارج نخواهد شد. یقین داشته باشید به زودی سراغ مدیران خواهم آمد و گزارش خواهم خواست .

*سلیمانی دشتکی همچنین از شیوه جدید سفرهای شهرستانی خود پرده برداری کرد . دراین سفر قرار است مدیران کل مرتبط به همراه استاندار به شهرستانها عزیمت وهمانجا با حضور نماینده مردم،شوراها ی شهرستان وشهر وفرماندار جلسه ای تشکیل ونیازمندیها درخواستهای مطرح شده بررسی شوند . پس از جمعبندی بعنوان مبنای جلسه پیگیری واجرایی شوند. فرماندار شهرستان ودفتر استاندار نیز بعنوان مسئول پیگیری مصوبات معرفی شدند.

*استاندار از مدیران خواست مطالبه گر باشند . هرهفته سع کنند با وزراتخانه ها در ارتباط باشند. مطالبه گری فقط مختص مردم نیست ،مدیران هم نماینده مردمند ،هم دولت وهم نظام.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار