بزودی درایلام
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام از راه اندازی سامانه ساجم (سامانه امداد جنگل و مرتع) در این استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۵۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ 01 July 2015
غلامرضا فتحی با اعلام این خبراظهار کرد: زیر ساخت های سامانه ملی ساجم در این استان آماده شده و برای راه اندازی مشکل خاصی وجود ندارد.

وی افزود: این سامانه دارای قابلیت های متعددی است که در صورت راه اندازی به همه افراد این امکان را می دهد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه جنگل و مرتع در سریع ترین زمان و در هر مکان موضوع را به مراجع ذیربط گرازش کنند.

فتحی یادآور شد: این سامانه مجهز به امکاناتی چون دریافت و ارسال پیامک کوتاه، ایمیل، عکس، فیلم و تلفن گویای 1504 است که افراد در همه اوقات تخلف های مشاهده شده را در قالب این امکانات می توانند، گزارش دهند.

وی ادامه داد: این سامانه دارای نرم افزار اندروید با قابلیت نصب بر روی دستگاه های گوشی تلفن همراه هوشمند اندرویدی است که با نصب این نرم افزار بر روی گوشی تلفن همراه، حتی در مواقعی که فرد به اینترنت دسترسی ندارد، می تواند تخلف مشاهده شده را از طریق فیلم، عکس، پیامک به مرکز ارسال کند.

وی تاکید کرد: از مزایای استفاده سامانه ساجم این است که در صورتی که فرد تماس گیرنده برای ارایه گزارش تخلف تمایلی به ثبت مشخصات خود نداشته باشد، می تواند با اطمینان از امکانات این سامانه استفاده کند بدون اینکه هویت وی معلوم شود.

سامانه ملی ساجم، سامانه ای کشوری است که به منظور جلوگیری از تخریب جنگل و مرتع، قطع درختان، زمین خواری، آتش سوزی جنگل ها و هر گونه تخلف در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در همه استان های کشور تا قبل از پایان سال جاری راه اندازی می شود.

علاوه بر استان ها، مسوولان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز بصورت آن لاین همه فعل و انفعالات این سامانه را زیر نظر دارند.

امید است با راه اندازی کامل این سامانه و همکاری گسترده و متعهدانه مردم تعرض و دست درازی به حریم طبیعت روند کاهش محسوسی به خود بگیرد و این انفال الهی بعنوان گنجی از دست رفتنی و جایگزین ناپذیر، میراثی ماندگار برای نسل های بعدی باشد.

هم اینک تلفن گویای 1504 این سامانه در 24 ساعت شبانه روز آماده دریافت گزارش های تخلف حوزه منابع طبیعی از سوی مردم است.

استان ایلام 640 هزار هکتار جنگل دارد که بخش اعظمی را جنگل های بلطو تشکیل می دهند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار