مشاور معاون اول رئیس جمهور :
مشاور معاون اول رئیس جمهور گفت : تلاش برای راه اندازی بازارچه چیلات دهلران در دستور کار مسئولین است و بازگشایی مرز چیلات علاوه بر رونق اقتصادی ، باعث امنیت بیشتر وتبادل فرهنگی بین دو کشور خواهد شد.
کد خبر: ۶۴۸۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴ 28 August 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ حسین دانایی فر در گفتگو با تابناک ایلام گفت : خوشبختانه در سال های اخیر اربعین جلوه خاصی به خود گرفته و در این سرزمین بوی رایحه شهدایی به مشام می رسد که خون خود را برای حفظ آن ارزانی داشتند.

سفیر سابق ایران در عراق عنوان کرد : راه اندازی بازارچه چیلات علاوه بر خواست مردم منطقه ،خواست خود مسئولین استانی است و ما به صورت جدی برای راه اندازی آن تلاش خواهیم کرد.

دانایی فر افزود :استاندار ایلام به صورت جدی موضوع گشایش بازارچه مرزی چیلات را دنبال می کند، وحضور ما در این بازارچه مرزی نشانگر جدیت برای راه اندازی آن است.

مشاور معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد : خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی برای گشایش بازارچه مرزی چیلات در منطقه صورت گرفته است .باتوجه به اینکه بخشی ازکار به کشور عراق مربوط می شود،قطعا ما مشکلات کشور مقابل در خصوص این بازارچه را از طریق سفارت ایران در کشور عراق پیگیری خواهیم کرد تا فعالیت اقتصادی را در این منطقه شاهد باشیم.

وی گفت : از لحاظ تاریخی قدمت بازارچه در شهرستان دهلران اثبات شده است و ما تلاش خواهیم کرد که این گذرگاه اقتصادی در چیلات راه اندازی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در این بازدید گفت: زیرساخت های بازارچه چیلات شامل جاده، آب، برق و فیبرنوری در حال تکمیل شدن است.

ایوب درویشی با اشاره به مطالعه طرح جامع بازارچه چیلات افزود: برای تسریع در کار نیازمند رایزنی با طرف عراقی هستیم.

فرماندار دهلران هم با اشاره به هزینه 340 میلیارد ریالی در زیرساخت های چیلات ،بر ضرورت جانمایی آن تاکید کرد و گفت: استاندار سقف اعتبارات چیلات را باز گذاشته و دستگاه ها در این زمینه مشکلی ندارند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار