حال بماند که چرا گفته مدیرکل جدید با مدیرکل پیشین در خصوص مسافت وپیشرفت کار مو نمی زند! وچرا این راه مهم که می بایست تا اربعین پیش رو زیر بار ترافیک برود ،بعد از سه ماه یک متر پیشرفت نداشته است ؟!
کد خبر: ۶۵۱۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱ 05 September 2018

تابناک ایلام ::یکی از محوری ترین وزیربنایی ترین نیازها برای تصمیم گیری ،برنامه ریزی و اجرا در هر حوزه ای ائم از عمرانی ،اقتصادی ،فرهنگی ویا اجتماعی آمار و داده هاست .اگر آمارها در هر حوزه ای برمبنای علمی وواقعیت جمع آوری نشده باشند و تصمیم گیری نیز  براساس آن اتخاذ شود ،خروجی آن عدم حصول نتیجه وبن بست است.

این روزها کشور با مشکلات عدیده ای دست وپنجه نرم می کند ،کمر مردم در زیر فشار اقتصادی وگرانی  خم شده است ،سیری در برنامه ریزی های این حوزه نشان می دهد، همواره در کشورما آمارها منطبق بر واقعیت های موجود نبوده واین موضوع تصمیم گیری ها را برای برون رفت از وضعیت جاری با شکست روبرو کرده است.

شاید اگر مسئولین از مدتها پیش با مردم روراست بوده وحقایق را برای آنان تشریح می کردند ،این حجم از بی اعتمادی در جامعه شکل نمی گرفت و مردم هم به آمار واطلاعات فله ای مسئولین نمی خندیدند !بی شک ارایه آمار منطبق بر واقعیت موجود ،اعلام مدت زمان اجرای طرح های عمرانی ورفاهی ، بیان سختی های موجود درمسیر اجرای طرح ها و خودداری از وعده وعیدهای بی حاصل راهکاری بر حفظ اعتماد بود که هرگز بدان توجه نشد!

این روزها مردم به شدت به آمار وارقام وداده های مسئولین حساس شده اند و به محض اعلام هر آماری از زبان مسئولین  ،فوری چرتکه دردست گرفته وصحت وسقم آن را جویا می شوند.

بعنوان مثال مردم وقتی گرانی وتورم را پوست وگوشت خود لمس می کنند ومی بینند قیمت کالایی از دوماه پیش تاکنون سه برابر شده است ،چگونه باید نرخ تورم مثلا 13 درصدی یا 17درصدی را قبول کنند؟ وقتی در هر خانه ای بیش از سه یا چهار جوان تحصیلکرده بیکار لم زده ،چگونه نرخ بیکاری زیر 15 درصدی راباور کنند؟وقتی مسئولی در پشت تریبون از بهره برداری یکساله طرحی سخن می راند اما پس از سه سال هنوز در مرحله فنداسیون قرار دارد ،چگونه باید به وعده های مدیران نخندند؟! و قص علی هذا..

لذا می طلبد در این زمان خاص ،مدیران عزیز که مردم زیاد به وعده هایشان دلخوش نیستند، لااقل در بیان آمارهای معمولی قدری حساسیت به خرج دهند .

بیان چندباره مسافت ایلام تا مهران از زبان مدیرکل راه وشهرسازی ما را برآن داشت تا به این موضوع به ظاهر ساده اما پراهمیت ورود کنیم . درحالیکه راهداری تحت مدیریت همین راه وشهرسازی استان،سالهاست با نصب تابلویی در ابتدای جاده مهران ،مسافت این جاده را 86کیلومتر قید کرده وبا جستجویی در تمامی نرم افزارهای موجود نیز این عدد ثبت شده است ،چگونه مدیرکل پیشین و اخیر نیز مدیرکل جدید مسافت این جاده را 120 کیلومتر اعلام می کنند؟

در تاریخ9خرداد سال جاری مدیرکل پیشین راه وشهرسازی در گفتگو با ایرنا گفته است: "از مجموع 120 کیلومتر مسیر جاده ایلام - مهران تاکنون 85 کیلومتر از این محور تکمیل و چهارخطه شده و زیر بار ترافیک رفته است. "

درست سه ماه بعد یعنی روز گذشته مدیرکل جدید این دستگاه نیز همان موضوع را در گفتگو باایرنا تکرار کرده است .کاظمی گفته است:" از مجموع 120 کیلومتر مسیر جاده ایلام - مهران تاکنون بیش از 85 کیلومتر از این محور تکمیل و چهارخطه شده و زیر بار ترافیک رفته است."

حال بماند که چرا مصاحبه مدیرکل جدید با مدیرکل پیشین در خصوص مسافت وپیشرفت کار مو نمی زند! وچرا این راه مهم که می بایست تا اربعین پیش رو زیر بار ترافیک برود ،بعد از سه ماه یک متر هم پیشرفت نداشته است ؟!

اما موضوع بحث اصلی ما همان مسافت جاده ایلام مهران است .چگونه براساس تمامی آمارهای موجود،مسافت  این جاده 86 کیلومتر ثبت شده وتابلوی موجود نیز گویای این مهم است ،اما این دو مدیرکل محترم بر مسافت 120 کیلومتری آن اصرار دارند؟!

آیا واقعا ما خبر نداریم و جاده ایلام مهران کش رفته ،یا هدف دیگری در پشت افزایش 34کیلومتری احداث این جاده خوابیده است ؟! بنابراین اگر دلیلی برای این کار وجود دارد در اختیار این رسانه قرار دهند ویا حداقل درراستای اعتماد سازی و بازی نکردن با اذهان مردم ،در بیان آمار وداده ها دقت بیشتری به خرج داده شود!

این نرم افزار هم می تواند بصورت آنلاین مسافت شهرها را اعلام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار