استاندارایلام گفت:
استاندار ایلام گفت: بودجه امسال استان ایلام ۲۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.
کد خبر: ۶۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸ 25 July 2015

به گزارش تابناک ایلام، محمدرضا مروارید در نشست شورای برنامه‌ریزی استان ایلام اظهار داشت: از این میزان اعتبار دو هزار و 500 میلیارد ریال از محل اعتبارهای تملک دارایی‌های سرمایه ایی و یک هزار و 320 میلیارد ریال نیز اعتبارات جاری است.

وی با بیان اینکه اعتبار اختصاص‌یافته میان 26 دستگاه اجرایی توزیع می‌شود، افزود: 50 میلیارد ریال اعتبار از محل بودجه جاری استان به مدیریت بحران اختصاص‌یافته است.

استاندار ایلام عنوان کرد: برنامه محوری متعادل و متوازن و توزیع منابع بر اساس عدالت و با رویکرد توجه به شهرستان‌های کمتر توسعه‌یافته و محروم از رئوس برنامه‌های مدیریت ارشد استان برای سال 94 است.

وی گفت: قانون‌گرایی و نگاه فرا دستگاهی باید در برنامه‌های مدیران ارگان‌های اجرایی لحاظ شود و توجه به مسائل کلان استان از رویکردهای اساسی در توسعه ایلام است.

مروارید تأکید کرد: بسیج سازندگی از فرصت‌های بسیار خوبی است که فراروی مدیران اجرایی به‌ویژه در حوزه‌های منابع طبیعی و مبارزه با بیابان‌زایی است که باید از این امکان بهره لازم را ببرند.

استاندار ایلام بخش قابل‌توجهی از موفقیت دستگاه‌ها را مرهون تلاش مدیران دانست و گفت: مسئولان نهادهای مختلف برنامه‌ریزی برای جذب اعتبارات ملی را از مهم‌ترین رویکردهای خود قرار دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی این استان دغدغه تأمین و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان خود را نداشته باشند.

سید اسکندر صیدایی افزود: مدیران اجرایی استان بدون نگرانی از بابت حقوق کارکنان، باقوت و تلاش مضاعف وظایف قانونی خود را دنبال کنند.

وی گفت: یک هزار و 320 میلیارد ریال مجموع اعتبارات هزینه‌ای سال جاری استان است و برای نخستین بار به‌صورت شفاف و روشن تمامی نیازها و الزامات هزینه‌ای دستگاه‌ها در آن دیده‌شده و نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایلام عنوان کرد: امیدواریم با توجه به موفقیت مذاکرات هسته‌ای گشایشی در منابع درآمدی دولت نیز حاصل شود ضمن اینکه پیش‌بینی می‌کنیم از این محل اعتبارات خوبی به استان تزریق و بخشی از مشکلات و معضلات مرتفع شود.

صیدایی ادامه داد: منابع و اعتبارات تملک دارایی از مهم‌ترین عوامل در توسعه، اشتغالزایی و بنیان‌های زیرساختی است که از این محل
نیز امسال 2 هزار و 500 میلیارد ریال به استان تزریق می‌شود.

وی تأکید کرد: مهم‌ترین رویکردها در توزیع اعتبارت تملک دارایی عدالت اجتماعی، تعادل منطقه‌ای، محرومیت‌زدایی، تزریق در بنیان‌های توسعه‌ای و بخصوص در حوزه اشتغال است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایلام افزود: توزیع اعتبارات میان 10 شهرستان استان مشخص و سهم هر یک تعیین‌شده و در کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان ریز پروژه‌ها شناسایی و تصویب می‌شود و روی ریال به ریال هر طرحی نظارت دقیق و مدونی انجام خواهد شد.

صیدایی گفت: پروژه هایی که از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار بوده و با تزریق اعتبار به فعلیت می‌رسند در تخصیص بودجه امسال در اولویت قرار می‌گیرند.

وی ابراز امیدواری کرد روند توسعه استان با تزریق اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌ها که با رویکرد علمی و مقیاس‌ها و معیارهای دقیق و روشن انجام‌شده سرعت دو چندانی داشته باشد.

انتهای پیام/ ب

به


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار