استاندارایلام
استاندار ایلام از فرمانداران شهرستان های 10 گانه استان خواست با توجه به محدودیت منابع مالی دولت، امسال توزیع اعتبارات را با رویکرد اتمام پروژه های اولویت دار و اثربخش مدیریت کنند.
کد خبر: ۷۰۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵ 03 August 2015
به گزارش تابناک ایلام ، محمدرضا مروارید شامگاه یکشنبه در نشست توزیع اعتبارات شهرستان ها ذیل شورای برنامه ریزی استان گفت: اعتبارات تملک دارایی استان امسال 2 هزار و 500 میلیارد ریال است که باید میان 10 شهرستان توزیع شود لذا در هزینه کردن آن تنها شاخص جمعیت لحاظ نشده و مواردی دیگری نیز مد نظر بوده است.

وی اظهار کرد: فرمانداران بعنوان روسای کمیته های برنامه ریزی شهرستان باید تلاش کنند با توجه به محدودیت منابع استانی رایزنی لازم را برای جذب اعتبارات ملی انجام دهند تا سرعت اجرای طرح ها دو چندان شود.

استاندار ایلام ایجاد توازن اعتباری را مورد تاکید قرار داد و افزود: توزیع اعتبارات باید به گونه ای باشد که سهم هر شهرستان به تناسب موقعیت و اهمیت لحاظ شود.

مروارید تاکید کرد: دولت با محدودیت منابع درآمدی و تعدد بسیار زیاد پروژه های در دست اجرا و نیمه تمام روبروست لذا فرمانداران باید توزیع اعتبارات را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند.

وی یادآور شد: فرمانداران با نظارت مستمر بر اجرای پروژه ها هزینه کرد آن را به دقت بررسی کنند تا از اعتبارات موجود به بهترین شکل ممکن بهره گیری و زمینه تکمیل برخی از طرح های اولویت دار در دست اجرا فراهم شود.

استاندار ایلام در بخشی از سخنان خود کمبود بارندگی را از مشکلات کشور و این استان برشمرد و اضافه کرد: شهر ایلام بعنوان پایلوت برای جذب اعتبارات ملی در این حوزه معرفی شده است.

مروارید گفت: مسوولان استان اختصاص یک هزار و 60 میلیارد ریال را برای احداث مجتمع های آبرسانی در مناطق روستایی پیشنهاد داده اند که با 50 درصد این مبلغ موافقت شده که در صورت تخصیص 60 درصد روستاهای ایلام از تنش آبی خارج می شوند.

وی بخش های ماژین و زردلان از توابع شهرستان های دره شهر و چرداول را از مناطقی اعلام کرد که مردمان آن با محرومیت دست و پنجه نرم می کنند و باید بطور ویژه در توزیع اعتبارات مورد توجه قرار گیرند.

استاندار ایلام اجرای طرح آزاد راه کرمانشاه - مهران را از برنامه های دولت در این استان بمنظور تقویت و ارتقای سطح ایمنی راه های مواصلاتی عنوان کرد و افزود: در تلاشیم تا مجوز کمیسیون 215 را برای اختصاص اعتبار به این طرح از منابع ملی اخذ کنیم.

وی همچنین بر ایجاد مسیر جدیدی از سمت استان لرستان به دره شهر، آبدانان و دهلران از محل کمیسیون 215 تاکید کرد.

مروارید در ادامه به طرح گازرسانی به شهرستان های دهلران و آبدانان اشاره و اظهار کرد: سه هزار میلیارد ریال تاکنون برای اجرای این طرح ها هزینه شده و با بهره برداری از آنها در هفته دولت، ایلام از نظر شاخص گازرسانی رتبه نخست کشور را کسب می کند.

استاندار ایلام همچنین به سرمایه گذاری شرکت های بزرگ در استان اشاره کرد و افزود: موافقت ایجاد چهار واحد مرغداری توسط شرکت کوثر و یک گاوداری پنج هزار راسی توسط بنیاد مستضعفان و جانبازان جلب شده که باید مسوولان ضمن تامین زمین مورد نیاز احداث این مراکز، امکانات و برنامه ریزی لازم برای سرعت بخشی در اجرای آنها را انجام دهند.

وی تاکید کرد: اجرای طرح های ایستگاه های پمپاژ آب کشاورزی باید در دستور کار مسوولان قرار گیرد چرا که هر میزان در استان برای این موضوع اعتبار در نظر گرفته شود برابر آن اعتبار ملی اختصاص می یابد که این مهم منجر به رونق تولید و افزایش برداشت محصولات کشاورزی خواهد شد.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: فرمانداران و بخشداران مردم را به شرکت در طرح های مشارکتی و غیر مشارکتی برای بهره مندی از تسهیلات روستایی ترغیب کنند.

شاپور پولادی افزود: توزیع اعتبارات در شهرستان ها با اولویت بندی و با رویکرد طرح هایی که دارای بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی هستند، صورت می گیرد.

وی ادامه داد: نوسازی ساختمان های اداری باید تنها در موارد ضروری صورت گیرد و از هزینه کردن منابع در مسیرهای غیر ضرور خودداری شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام نیز در این نشست گفت: ابلاغ فرمانداران بعنوان روسای کمیته برنامه ریزی شهرستان ها صادر شده و سهم هر شهرستان نیز بر اساس الزامات، اولویت ها، جهت گیری ها و توانمندی های بودجه مشخص شده است.

سید اسکندر صیدایی یادآور شد: باید تلاش کنیم در شورای برنامه ریزی خود را به سطوح واقعی تعمیم دهیم بطوریکه اعتبارات در جایگاه قانونی خود هزینه شده تا برنامه ها عملیاتی شوند.

وی تاکید کرد: برنامه ریزی ها باید سیستمی باشد و همه اجزا و عناصر کلیدی در یک تعامل دقیق، هدفمند، قانونی و روشن باشند.

دولت یازدهم سه هزار و 820 میلیارد ریال را در قالب بودجه سال 94 به استان ایلام اختصاص داده که 2 هزار و 500 میلیارد ریال آن اعتبار تملک دارایی و یک هزار و 320 میلیارد ریال نیز بودجه جاری است که میان 26 دستگاه اجرایی استان توزیع خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار