عضو شورای شهر لومار:
عضو شورای شهر لومار، مدرس دانشگاه و حقوقدان شهرستان سیروان گفت: در آستانه سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان ایلام،انتظار میرود که مسئولان استانی به این شهرستان توجه ویژه ای داشته باشند ،چرا که سیروان درد و زخم های کهنه بر تارک خود دارد.
کد خبر: ۷۵۸۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶ 01 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ مجتبی پنجعلی زاده در گفتگو با خبر نگار ما  اظهار کرد : با توجه به این که این شهرستان در مسیر اعتلای پایدار خود با مشکلاتی مواجه شده و علت آن عدم تناسب و توزیع امکانات و نبود اشتغال در زمین های کشاورزی، صنعتی و خدمات و اداری باید جستجو کرد.

وی اظهار داشت: مهاجرت ساکنان این منطقه از این سرزمین بکر با منابع طبیعی و بالقوه به شهرهای دیگر بخصوص مرکز کشور و خارج از کشور نمونه بارز عدم توزیع امکانات و غیره می باشد که تنها راه علاج آن احداث زیرساخت های استاندارد است.

وی تصریح کرد: از آنجائیکه مردم این دیار همواره در راه اعتلای فرهنگ و انقلاب اسلامی ایران در تمامی عرصه های مختلف یادگاران دفاع مقدس جنگ بوده اند و از مال وجان خود دریغ نکرده اند،مستحق توجه وعنایت مسئولین و دلسوزان نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار میرود که برای تحقق خواسته های مردم و نهایت حصول رضایت خلق خدا به مشکلات موجود و رفع آن ها توجه شود، چرا که نتیجه آن چیزی جز بالا بردن اعتماد و امید به زندگی در میان شهروندان فهیم سیروان نیست.

عضو شورای شهر، مدرس دانشگاه و حقوقدان شهرستان سیروان گفت: سد سازبن در سالهای ۸۶-۸۵ مطالعات آن تکمیل و پس از تائید و نتیجه مثبت آزمایشات زمین شناسی برای شروع فعالیت فیزیکی وارد فاز تخصیص اعتبارات ملی می گردد که متاسفانه با وصف هزینه های گزاف و میلیاردی در بخش های مقدماتی وحفر تونل و گمانه ها وتست های لازم در هاله ای از ابهام تعطیل شد.

پنجعلی زاده افزود: سیلاب های ۹۸ و ضرورت ایجاد سد ها با نگاه صرفا مهار سیلاب ها و حوادث غیر مترقبه با تامل وتلفیق اختلاف نظر های زیست محیطی و نجات جان بشری و ساکنین زیر دست حوضه های وسیع زاگرس،لازم به نظر میرسد در تاکید دستورات و راهنمایی های مدبرانه مقام عظمای ولایت رهبر فهیم و فرزانه مان باز به سراغ این رهکار عاقلانه برویم تا در سالهای آتی با توجه به بارندگی های موجود،حوادث بدتری را خلق نکنیم.

وی ادامه داد: خرابی های حاصل این سیلاب در استان ایلام و خوزستان و لرستان، اعتباراتی بیش از ساخت چند سد را بر روی دست دولت گذاشت.

وی تصریح کرد: توسعه و اشتغال و درآمد در این شهرستان همزاد با جاده های ارتباطی وشریانی است که موقعیت و قرارگیری جغرافیای طبیعی این گستره از استانمان نیازمند توجه مدیران و حمایت برنامه ریزان استان ایلام بخصوص استاندار ایلام ونمایندگان مجلس می باشد.

این استاد دانشگاه و عضو شورای شهر لومار گفت: جاده حرم تا حرم از طریق کوهدشت و استان لرستان که نقش کلیدی در کوتاه کردن مسیر مرکز کشور و عتبات دارد و همچنین جاده های قاضی خان به بدره و اتصال آن از طریق چرمین به حمیل یکی از نقاط موثر در حمل ونقل جاده ای است که ضمن حذف نقاط صعب العبور و حادثه خیز از مسیر موجود کرمانشاه به خوزستان است که این مسیر را بیش از ۱۸۰ کیلومتر کوتاه می کند.

پنجعلی زاده افزود: با وصف اینکه اکثر رسانه ها اعم از فضای مجازی و نوشتاری بعنوان نمایندگان افکار عمومی پی گیر این موضوع بوده ولی متاسفانه سالهاست که بصورت نیمه کاره مانده است و همت و عزم ملی رامی طلبد تا این پروژه موثر در توسعه پایدار شهرستان به نتیجه برسد .

وی اظهار داشت: پمپاژ دشت سیروان در حال حاضر پس از سالها تعطیلی وارد فعالیت جدید در فاز اول شده و این دشت وسیع منطقه نیاز به حمایت و تخصیص اعتبارات در استان و کشور را دارد که امیدواریم در این زمینه به کشاورزان توجه ویژه شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش خدمات تلفن همراه و اینترنت هر روز شاهد اعتراضات محله های مختلف شهر و روستاهای شهرستان هستیم که با وصف اعتراضات و پی گیری های مختلف هنوز مشکل آنتن دهی رفع نگردیده است.

وی ادامه داد: نبود استادیوم ورزشی و جایگاه برای اجرای مسابقات فوتبال لیگ دسته اول شهرستان،آرزوی دیرینه جوانان این مردم لایق است که انتظار میرود به این موضوع توجه شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار