مدیرکل راهداری ایلام:
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: بهسازی و احداث پل «بان رحمان» مهران تا اربعین تکمیل می شود.
کد خبر: ۷۷۷۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 02 September 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ نورالله دلخواه اظهار دشت: پروژه بهسازی و احداث و مرمت پل بان رحمان با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال مراحل پایانی را سپری می‌کند.

وی گفت: عملیات اجرایی پروژه شامل احداث دستک‌های بتنی ورودی و خروجی پل از سمت بان رحمان همچنین احداث دو دهانه پل فلزی به طول ۶۳ متر و بهسازی و مقاوم سازی پل با بتن به اتمام رسیده است.

وی افزود: در اقدامی فوری نسبت به بازسازی عرشه پل که ناشی از سیل آسیب جدی دیده بود اقدام و هم اکنون تردد وسایل نقلیه به صورت رفت و برگشت برقرار است و راه‌های طرفین پل به طول یک کیلومتر بهسازی شده و آماده آسفالت است.

دلخواه عنوان کرد: جهت اضافه کردن دهانه پل و جلوگیری از آسیب رسیدن به سازه ساخت یک دهانه پل جهت جایگزین کردن باکس‌ها در دستور کار قرار گرفته و مراحل اجرای عرشه به طول بیست متر در حال اجراست.

آسفالت ۵ کیلومتر از محور مهران - دهلران

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: به منظور افزایش ایمنی تردد و رفع نقاط مستعد حادثه از سال گذشته آسفالت ۵ کیلومتر از محور مهران به دهلران محدوده تقاطع آذر تا شهرک اسلامیه، چهار تقاطع مهم در این محدوده و اجرای دوربرگردان همسطح کمربندی شرقی در دستور کار قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: عملیات اجرایی پروژه شامل خاکبرداری و خاکریزی و همچنین به دنبال آن تعریض ۱۷ دستگاه پل و اجرای لایه اساس است و هم اکنون مراحل اجرای آسفالت پروژه آغاز شده است و تا قبل از اربعین امسال به بهره برداری می‌رسد.

دلخواه یادآورشد: با اجرای این پروژه بخش عظیمی از گره‌های ترافیکی در زمان اربعین رفع شده و همچنین کاهش حوادث جاده‌ای به دنبال خواهد داشت جهت اجرای این پروژه به صورت امانی و پیمانی و از محل اعتبارات ملی و استانی بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار