نخستین یادواره ۵۶ شهید گلگون کفن بخش هلیلان از توابع شهرستان چرداول استان ایلام با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار شد.
کد خبر: ۷۸۵۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵ 03 October 2019

به گزارش تابناک ایلام، امام جمعه شهرستان چرداول روز پنجشنبه در این آیین اظهار داشت: شهید مظهر وحدت و همدلی ملی و نزدیکی قلوب مردم است و عزت و امنیت و آرامش کنونی کشور به برکت خون شهداست که جانشان را فدا کرده و از عزت ما دفاع کردند.

حجت الاسلام احمد امرایی افزود: یکی از محافلی که بهترین تأثیر تربیتی و معنوی را روی عموم مردم بخصوص دانش‌آموزان می گذارد، یادواره شهداست که امروز افتخار میزبانی از این یادواره نصیب مردمان هلیلان شده است.

وی اضافه کرد: امام علی (ع) و امام حسین (ع) از بزرگ‌ترین شهدا هستند که سیره و زندگی آنها بهترین و روشن ترین فرهنگ غنی ایثار و شهادت است.

 

امام جمعه چرداول با تاکید بر این که شهدا نیز زنده و از رزق ملکوتی خدا بهره‌مند می‌شوند اضافه کرد: به فرموده رهبری معظم انقلاب باید کاری کنیم که صدای ماندگار شهدا به همه دوران ها برسد و درک کنیم شهدا چه انتظاراتی از ما داشته‌اند و آیا خواسته های آنها را عملی کرده ایم؟

 

وی یادآور شد: ظالم نبودن، اخلاق حسنه، خوش برخوردی با خانواده، رعایت حق دیگران ، رعایت احترام همسایه، برپایی نماز و روزه از مصادیق انسان اهل کرامت است و خدا بالاترین درجه کرامت را به شهدا عطا کرده است.

 

امام جمعه شهرستان چرداول با تجلیل از برگزار کنندگان این مراسم هدف از برگزاری این محفل معنوی را گسترش فرهنگ شهید و شهادت در جامعه و انتقال ارزشهای والای شهدا به نسل جوان عنوان کرد و گفت: شهدا انتظار دارند عدالت اجتماعی بعنوان یک ارزش مهم اجتماعی در جامعه جاری و ساری شود.

 

فرماندار چرداول نیز در این آئین معنوی گفت: مردمی ترین انقلاب در تمام دنیا نظام جمهوری اسلامی ایران است، وقتی انقلاب ایران را با کشورهای دیگر بررسی می کنیم می بینیم هیچ انقلابی مردمی تر از جمهوری اسلامی ایران نیست، چرا که همه اقشار جامعه در آن مشارکت داشتند.

 

مراد یگانه ادامه داد: عقب نشینی امروز استکبار از برکات دفاع مقدس و خون پاک همین شهیدان است و تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه وجود دارد دشمنان از رسیدن به اهداف پلیدشان ناکام خواهند ماند.

وی تاکید کرد: برگزاری یادواره شهیدان هزینه کردن نیست، بلکه سرمایه گذاری برای نسل های آینده است و باید فرهنگ ماندگار شهادت که رمز بقای انقلاب است را به نسل های حاضر و آینده منتقل کنیم./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار