رئیس پلیس راه ایلام:
رئیس پلیس راه ایلام گفت: هشت نقطه جاده‌ای در مسیر ایلام به مهران و ایلام به سرابله شناسایی و برای استراحت رانندگان چادر برپا شده است.
کد خبر: ۷۸۸۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰ 16 October 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ رضا همتی‌زاده اظهار داشت: با توجه به موج بازگشت زائران، ترافیک در بعضی نقاط از جمله تونل راه کربلا پرحجم و سنگین است اما تحت کنترل قرار دارد.

وی افزود: برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد، مسیر میدان قرآن ایلام به ۲ بخش تقسیم شده است و زائران از میدان قرآن به سمت سرابله و حمیل و ایوان و اسلام آباد هدایت می‌شوند.

سرهنگ همتی‌زاده یادآور شد: پلیس راه از طریق دوربین‌های پایش تصویری مسیرهای پرترافیک را شناسایی و بلافاصله برای رفع مشکل ترافیکی در محل حضور می‌یابد.

وی با بیان اینکه زائران به محض ورود به استان زمان را مدیریت کنند، گفت: بیشترین علت تصادف در این ایام خستگی و خواب‌آلودگی، سرعت غیرمجاز و تجاوز به چپ گزارش شده است.

همتی‌زاده از زائران خواست: بازگشت خود را مدیریت کنند و بلافاصله بعد از ورود به مرز اقدام به مسافرت به سمت استان خود نکنند.

وی تاکید کرد: مسافران در اقامتگاه‌های مرز استراحت و خواب کافی داشته باشند تا از بروز حوادث رانندگی به علت خستگی و خواب‌آلودگی جلوگیری شود.

بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین تاکنون بیش از ۶۰ درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین المللی مهران تردد داشته اند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

اربعین سال گذشته ۲ و نیم میلیون نفر از مرز مهران عبور کردند که پیش بینی می شود امسال این میزان تردد از سه میلیون نیز فراتر رود./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار