مدیر پایانه مرزی مهران ؛
مدیر پایانه مرزی مهران گفت: این پایانه برای پاسخگویی مناسب و مطلوب به زائران اربعین حسینی برنامه ریزی کرده و آمادگی کامل برای پذیرش هر تعداد و هر میزان زائر را دارد.
کد خبر: ۷۸۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰ 16 October 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛مجتبی سلیمانی افزود: از بامداد امروز تاکنون ۱۵ هزار زائر خروج و ۶۶ هزار نفر از مرز مهران وارد کشور شدند.

وی با بیان اینکه جریان تردد زائران در حال حاضر برعکس شده و تعداد زیادی در حال بازگشت هستند، اظهار داشت: از نظر فضای خدمات دهی به زائران مشکلی نداریم و حدود ۶۴ گیت برای تردد پیش بینی شده که در حال حاضر ۲۰ گیت آن فعال است و در صورت نیاز سایر گیت ها متناسب با شرایط فعال خواهد شد.

مدیر پایانه مرزی مهران اضافه کرد: زیر ساخت های لازم در پایانه مرزی فراهم شده و با تمام ظرفیت در حال فعالیت هستیم و خوشبختانه مشکلی تاکنون نداشته ایم.

سلیمانی در مورد فعالیت پایانه برکت نیز گفت: همکاران ما در اداره کل حمل و نقل استان ایلام خدمات رسانی خوبی در این مکتن برای انتقال زائران به شهرهای خود برکت ارائه می دهند و کمترین نارضایتی در این خصوص وجود دارد.

وی با اشاره به موج بازگشت زائران مراسم اربعین حسینی افزود: تا قبل از اربعین پیش بینی می شود بطور میانگین روزانه حدود ۱۲۰ هزار نفر ورود از پایانه مرزی مهران داشته باشیم اما بعد از اربعین این میزان افزایش پیدا می کند چون تعداد بسیاری از زائران مرز مهران را برای بازگشت انتخاب خواهند کرد.

مدیر پایانه مرزی مهران یادآور شد: با تمام ظرفیت در تمام حوزه ها فعالیت می کنیم و امیدواریم مشکلی پیش نیاید.
سلیمانی در ادامه در مورد فعالیت دست فروشان در پایانه مرزی مهران اظهار کرد: هر سال این معضل را داریم، امسال سعی شده دست فروشان در خارج از پایانه ساماندهی شوند.

وی ادامه داد: مشکل اصلی موکب هایی است که در پایانه مستقر شده اند و این باعث ترافیک، ازدحام و نارضایتی شده ضمن اینکه در بحث رعایت مسائل بهداشتی و جمع آوری پسماند نیز معضلاتی ایجاد کرده اند.

وی اضافه کرد: براساس قانون استقرار موکب ها در محوطه پایانه ممنوع است اما برخی نهادها و ارگان ها همکاری نمی کنند.

مدیر پایانه مرزی مهران همچنین با اشاره به فضای اداری مورد نیاز این پایانه گفت: در بحث زیرساخت ساختمانی در حوزه فضای اداری با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم اعتبارات لازم برای اجرای طرح جامع پایانه مرزی مهران تامین و این طرح اجرایی شود./ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار