استاندار ایلام:
استاندار ایلام اعلام کرد: تعداد زوار در اربعین سال جاری به دو میلیون نفر می‌رسد.
کد خبر: ۷۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴ 19 August 2015

به گزارش تابناک ایلام، محمدرضا مروارید در نشست ستاد اربعین در استانداری ایلام اظهار داشت: مرز مهران در سال گذشته میزبان یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر بوده و در اربعین سال جاری پیش بینی می شود حداقل دو میلیون نفر از این مرز تردد داشته باشند.

وی بیان داشت: ۷۰ درصد زائران عتبات عالیات از مرز مهران برای تردد استفاده می کنند و در ایام اربعین تردد در مرز مهران بسیار افزایش می باید.

مروارید اظهار داشت: بعد از حجم زیاد زوار در اربعین سال گذشته، برنامه ریزی های مختلفی در قالب ۹ کمیته آغاز شد که تاکنون دستاوردهای خوبی برای توسعه زیرساختها و فراهم کردن شرایط استان برای اربعین سال جاری داشته است.

استاندار ایلام افزود: در بحث امکانات نیز هم اکنون طرحهای مختلفی در بخش آب، راه، پارکینگ و ...در حال اجراست که امیدواریم بخش مهمی از این طرحها قبل از اربعین افتتاح شوند.

وی افزود: هماهنگی لازم با مسئولان عراقی جهت استقرار امکانات بعد از مرز مهران نیز انجام شده و امیدواریم کمترین مشکل در بحث امکانات داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در آینده ای نزدیک کنسولگری عراق در مرز مهران برای تسهیل در رفت و آمدها نیز مستقر می شود و بحث مربوط به صدور ویزا در استان حل خواهد شد.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار