کارشناس مسوول مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی مرکز بهداشت ایلام گفت: به منظور جلوگیری از استفاده ماده غیر مجاز بلان کیت و جوش شیرین، طرح کنترل و پایش همه نانوایی های استان در دستور کار بازرسان این مرکز قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۵۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹ 30 August 2015
منیو صفی پور بااعلام این خبرگفت: از ابتدای مرداد ماه سال جاری تا کنون به طور محسوس و نا محسوس 100 درصد نانوایی های فعال استان به طور مرتب مورد بازرسی کارشناسان مرکز بهداشت استان قرار گرفته اند.
وی با بیان اینکه در بازرسی های به عمل آمده از نانوایی ها و آزمایش نان های این اماکن توسط آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هیچ موردی از جوش شیرین و ماده سرطان زای بلان کیت یافت که برای سفید و زیبا ترشدن نان به کار می رود مشاهده نشده ، تاکید کرد: اما بازرسی و نظارت ها همچنان ادامه دارد.
وی یادآورشد: در این بازرسی ها کارشناسان و ناظرانی از شرکت غله و تعزیرات حکومتی نیز حضور دارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی از سوی نانوایی ها، با متخلفان برخورد می شود که شامل تذکر، قطع سهیمه آرد، برخورد قضایی و حتی لغو پروانه فعالیت و پلمپ مکان است.
صفی پور افزود: روند بازرسی و نظارت بهداشتی بر انواع نانوایی های سطح استان به عنوان یک برنامه مستمر در دستور کار مرکز بهداشت استان قرار گرفته است و درهر شهرستان حدود هشت نفر عملیات بازرسی از نانوایی های استان را انجام می دهند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار