نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: محیط زیست نباید به عنوان یک موضوع لوکس و حاشیه‌ای یا سیاسی از سوی مردم و مسوولان دیده شود.
کد خبر: ۸۶۲۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵ 13 June 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ سارا فلاحی در دیدار با کارکنان حفاظت محیط زیست استان ایلام اظهار داشت: محیط زیست نیازمند یک گفتمان زیست محیطی قدرتمند در سطح بین‌الملل است چرا که حیات و سلامت تمام زیستمندان از جمله انسان‌ها به حفظ محیط زیست و حفاظت از چرخه‌های آن بستگی دارد.

وی افزود: در برخی از کشورهای توسعه‌یافته گروه‌ها و انجمن‌های فعال و متعهد زیست محیطی از پایه‌های قدرت کشور خود محسوب می‌شوند و حتی به منظور مراقبت از محیط زیست بر اپوزیسون‌ها، مسوولان سیاسی و قانونگذاران کشور خود غالب و چیره هستند.

فلاحی یادآور شد: نباید محیط زیست و طبیعت به عرصه جولان سازندگان ویلاها و ساختمان‌ها تبدیل و باید نظارت‌ها بر حفظ سلامت و حراست از اراضی طبیعی جدی‌تر پیگیری شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه محیط زیست یک چرخه متصل و به هم پیوسته است باید مسوولان در انجام طرح‌های عمرانی و زیربنایی پیوست‌های زیست محیطی را برای جلوگیری از تخریب طبیعت لحاظ کنند و دستگاه‌های نظارتی نیز به منظور رعایت دقیق این پیوست‌ها نظارت جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه محیط زیست نیازمند اطلاعات، امکانات و تبادل تجارب است، تاکید کرد: دستیابی به این فاکتورها با تزریق اعتبار و توجه جدی به محیط زیست امکان‌پذیر است و این حوزه باید به سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مدرن مجهز باشد.

نماینده مردم ایلام، سیروان، چرداول، ایوان، ملکشاهی، هلیلان و مهران در مجلس شورای اسلامی گفت: استان ایلام و منطقه رویشی زاگرس ظرفیت تبدیل به قطب گردشگری با پیوست اقتصادی را دارد که نباید در سایه سهل‌انگاری و بی‌مبالاتی‌ها و نبود قوانین جدی نظارتی و اجرایی تخریب شود.

وی تاکید کرد: سلامت محیط زیست و حفاظت از طبیعت یک مطالبه عمومی و همگانی باید باشد و مجلس نیز به جای تصویب قوانین تک بعدی و بدون پشتوانه زیست محیطی به بازنگری، تصحیح و جذب اعتبار قوانین گذشته و نظارت جدی بر اجرای این قوانین بپردازد.

به گفته فلاحی رشد اقتصادی، صنعتی و سیاسی کشور در گروه حفظ و سلامت محیط زیست و طبیعت است چرا که تخریب طبیعت بر تمام ابعاد و وجوه زندگی افراد و سایر زیستمندان تاثیر مستقیم دارد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار