فرماندار شهرستان چرداول از طرح ابتکاری این شهرستان برای مبارزه و پیشگیری از ویروس کرونا خبر داد و گفت: مهار ویروس کرونا فقط با همکاری مردم امکانپذیر است.
کد خبر: ۸۷۸۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 22 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ الیاس فتاحی در نشست خبری با جمعی اصحاب رسانه های استان با بیان این که در این طرح ، تقسیم بندی شهرستان به بخش های مختلف برای مهار کرونا را در نوع خود جالب دانست و اظهار داشت : با توجه به دستور ستاد کرونا درخصوص ممنوعیت برگزاری جلسات با حضور بیش از 10 نفر، این فرمانداری در طرحی ابتکاری اقدام به تقسیم شهرستان به 7 قسمت نمود .

وی افزود: مسئولیت اجرای طرح ها و دستور العمل های مقابله با کرونا بر عهده 4 شهردار و 3 بخشداری در کل شهرستان قرار گرفت که در شهر ها مدیریت و اجرای دستور العمل ها بر عهده شهرداران و در روستاها  نیز بر عهده ای دهیاران با مدیریت بخشداران قرار گرفت .

فتاحی یادآور شد :در این  طرح دیگر نیازی به حضور اعم مسئولین در ستاد کرونا شهرستان نبوده و شهرداران و بخشداران که درمجموع 7  نفر هستند به نمایندگی از دیگر افراد در جلسه حضور یافته و دستورات توسط این عزیزان به زیر مجموعه ها برای اجرا اعلام می گردد.

  وی  بیان داشت : در این طرح که با استقبال عموم همراه شده مدیریت در هر منطقه به خود مسئولان محلی و عموم مردم واگذار شده است .

فرماندار چرداول  با اشاره به اینکه "نه گفتن مردم به تجمعات و مراسمات فاتحه خوانی" باعث کاهش ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان شده است، اظهار داشت: تدبیر و مدیریت مسئولان شهرستان و اجرای دقیق بخشنامه ها و قوانین ستاد کرونا توسط بخشداری ها، دهیاری ها و عموم مردم و فرهنگ پیشگیری از این ویروس منحوس ، کنترل به موقعه باعث کاهش ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان شده است.

وی با اشاره به شیوع کرونا ، افزود: با بسیج تمامی امکانات و همراهی نیروهای نظامی و انتظامی به مقابله با این ویروس محنوس پرداخته شده است.

فتاحی  یادآور شد: مردم با فرهنگ شهرستان چرداول با همکاری با ستاد کرونا و راه اندازی کمپینگ های نه گفتن به طبیعت و مراسمات مختلف مسئولان را در کنترل و مهار این ویروس یاری کردند.

وی  با اشاره به موج دوم کرونا در جامعه، بیان داشت: در موج دوم آسیب های فراوان و افزایش مبتلایان را در بر داشت.

فرماندار چرداول به پویش همدلی برای کمک به اقشار آسیب دیده از کرونا اشاره و افزود: کمک های جمع آوری شده حاصل از این طرح بین بیش از620 نفر با مبلغ 400 هزار تومان اهدا گردید .

فرماندار چرداول در بخش دیگری از سخنانش گفت: آگاهی بخشی به جامعه مهمترین نقش خبرنگاران در دوران حساس در جامعه است.

فتاحی افزود: خبرنگاران به عنوان چشم های دنیای جامعه و با مشاوره و پیگیری های خود باعث پیشرفت جامعه هستند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار