کد خبر: ۸۹۳۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴ 31 August 2020

 

خیران آستارا هزار وعده غذا توزیع کردند

آستارا - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهرستان آستارا از توزیع هزار وعده غذای نذری با همکاری خیران به خانواده‌های اهل سنت، بمناسبت عاشورای حسینی خبر داد.

پاشا سماپور عصر یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: غذای نذری بمناسبت عاشورای حسینی در پنج دیگ در مجتمع پذیرایی اسرا پخته و به خانوارهای روستاهای سنی نشین عنبران، لمیرمحله و شیخ محله بخش مرکزی توزیع شد.

وی افزود: برای تهیه غذاها حدود ۳۰۰ کیلوگرم برنج استفاده شد و خیران با تهیه و توزیع غذای گرم، یکی از سیره های نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) را به نمایش گذاشتند.

وی بیان کرد: احسان و نذورات مناطق اهل سنت آستارا در سومین و هفتمین روز شهادت امام حسین (ع) به اوج خود می رسد و این برنامه ها وحدت مسلمانان را به نمایش می گذارد.

سماپور بیان کرد: شکوفایی انقلاب اسلامی از برکات محرم است و پایداری ملت ایران در مسیر ولایت و مکتب اهل بیت (ع)، دسیسه های استکبار را نقش بر آب کرده است. 

عده ای از سوگواران حسینی نیز در آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) در کنار جاده آستارا به تالش، نذورات احسان کردند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، ۱۰۰ هیات مذهبی و ۸۷ مسجد در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و حدود ۱۷ درصد جمعیت آن را اهل سنت تشکیل داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار