کد خبر: ۹۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱ 16 September 2015
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان از معرفی 100 مدرسه از طرف آموزش و پروش استان در راستای اجرای طرح فانوس در کتابخانه‌های مدارس گیلان خبر داد.
خبرگزاری فارس: اجرای طرح فانوس در 100 مدرسه گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر محمدپور ظهر امروز در جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به ساماندهی کتابخانه‌های مدارس در استان اظهار کرد: تفاهمنامه ساماندهی کتابخانه مدارس بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان و آموزش و پرورش استان منعقد شده است.

وی از معرفی 100 مدرسه از طرف آموزش و پرورش گیلان در راستای اجرای طرح فانوس در کتابخانه‌های مدارس استان خبر داد و افزود: طرح مذکور تا هفته کتابخوانی اجرایی می‌شود.

محمدپور با بیان اینکه گیلان رتبه 26 شاخص زیربنای کتابخانه‌های عمومی در کشور را دارد، تصریح کرد: شاخص کتاب کتابخانه‌های استان 29 کشوری است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان خواستار فراهم کردن مجموعه‌ای آرام برای رسیدن به رشد مطلوب در نهاد کتابخانه‌های استان شد و بیان کرد: آرامش زمانی محقق می‌شود که به حواشی توجه نکنیم.

وی مسئولان کتابخانه‌ها را کتابدار مسئول توصیف کرد و گفت: حس مسئولیت‌پذیری کارکنان مجموعه‌ای را فراهم می‌کند تا در برابر آن متعهد و پاسخگو باشند.

محمدپور فهم درست از کمبودها و متوقف نشدن در آنها و همچنین به‌کارگیری نیروی انسانی را از ویژگی کتابداران برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم شعار «کتابخانه من، خانه من» نهادینه شود باید نسبت به مسئولیتی که در خانه و خانواده داریم در کتابخانه‌ها تحقق پیدا کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها در رشد این نهاد تاکید کرد و یادآور شد: کتابداران باید جذابیت کتابخانه باشند و برخورد خوب، ادب و متانت از ویژگی مهم کتابداران است.

وی با بیان اینکه اگر به نقش مشاوره کتابداری اعتقاد داشته باشیم دیگر مخاطب بهانه‌ای برای ورود نکردن به کتابخانه را ندارد، اظهار کرد: نظم و انضباط، خوش‌رویی، خلوص نیت و ... ابزار رسیدن به هدف است و این ویژگی‌ها در کتاب‌دار باید تبدیل به عادت شود.

محمدپور با تاکید بر اینکه کتابداران از موضع بی‌طرفی باید بتوانند نسبت به اقدام‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی به‌راحتی نقد کنند، بیان کرد: برگزاری نشست‌های کتابخوانی در کتابخانه‌ها از موضوع‌های مهم محسوب می‌شود و اکنون با موج و عزم جدید در حال تحقق است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار