مدیر عامل صندوق کارآفرین امید گفت:استان ایلام می تواند به یکی از مهم ترین استان های کشور در حوزه تولید، فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی در کشور تبدیل شود
کد خبر: ۹۷۶۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳ 06 July 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ اصغر نورالله‌زاده  روز سه‌شنبه در فرودگاه ایلام در جمع خبرنگاران هدف از این سفر  را بررسی ظرفیت ها تولید و افتتاح چندین طرح در استان ذکر کرد و اظهار داشت:  یک هزار و ۲۰۰ طرح در شهرستان بدره بعنوان شهرستان هدف در کشور مورد تامین مالی قرار گرفته است. 

وی افزود: تمامی طرح های که توسط صندوق کار آفرینی تامین مالی شده است بر اساس نیاز سنجی صورت گرفته است که امیدواریم با افتتاح چنین طرح های بتوانیم ضریب اشتغال کشور و استان ایلام را افرایش دهیم.  مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید، منطقه زاگرس را یکی از بهترین مناطق کشور برای کشت گیاهان دارویی عنوان کرد و تصریح کرد: یکی از مهم ترین تولیدات ایران در راستای رقابت تولید گیاهان دارویی است . 

نورالله‌زاده بیان داشت: استان ایلام یکی از استان های مستعد در زمینه کشت، فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی در کشور است که امروز یکی از بزرگترین طرح ها در زمینه گیاهان دارویی امروز در این استان افتتاح می شود‌.  وی از اختصاص یک و هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار  برای کشت گیاهان در کل کشور در سال‌جاری خبر داد و گفت: برنامه داریم گیاهان دارویی در تمامی مناطق مستعد کشور به ویژه مناطق روستایی بصورت انبوه تولید شود که برای تحقق این مهم با جهاد کشاورزی و سازمان برنامه تفاهم نامه ای منعقد شده است. 

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید  گفت:سه هزار میلیارد تومان تسهیلات در راستای ایجاد اشتغالزایی به مناطق روستایی کشور پرداخت شده است.

وی اظهار داشت:استان ایلام می تواند به یکی از مهم ترین استان های کشور در حوزه تولید، فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی در کشور تبدیل شود.بیش از ۱۳۰۰میلیارد تومان در حوزه گیاهان دارویی در سراسر کشور سرمایه گذاری شده است.

نوراله بیان داشت:شهرستان بدره یکی از مناطق هدف سرمایه گذاری و ارایه تسهیلات اشتغالزایی روستایی صندوق کار آفرینی امید است.

 لازم به ذکر است :شرکت در چهارمین نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دیدار با استاندار ایلام، افتتاح طرح مشارکتی کشت و فرآوری گیاهان دارویی شهرستان دره شهر روستای گل زرد،  افتتاح صندوق صندوق شهرستان بدره، افتتاح نمادین۱۲۰۰ طرح(موضوع  تفاهنامه صندوق کارآفرینی امید با بنیاد برکت) و حضور در گفت و گو زنده ویژه خبری صداوسیمای مرکز ایلام، از مهم ترین برنامه های سفر یک روزه نوراله زاده به استان ایلام است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار