آسیبی ازفاجعه منامتوجه حجاج همدانی نشده

معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه حجاج همدانی در سلامت کامل به سر می‌برند، گفت: اتفاقات امسال برای حجاج نشان از بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی دولت آل‌سعود دارد.
کد خبر: ۱۰۰۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳ 26 September 2015
معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه حجاج همدانی در سلامت کامل به سر می‌برند، گفت: اتفاقات امسال برای حجاج نشان از بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی دولت آل‌سعود دارد.

به گزارش تابناک همدان به نقل از تسنیم؛محمد ابراهیم الهی تبار ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه تلخ و مردم کشور اظهار داشت: در آخرین مکالمه‌ای که با مدیرکل حج و زیارت استان همدان داشتم، حجاج همدانی در سلامت کامل به سر می‌برند.

الهی‌تبار بیان کرد: اتفاقاتی که امسال برای حجاج رخ داد نشان از بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی دولت آل‌سعود داشت که این دولت توانایی اداره مناسک حج را ندارد.

وی عنوان کرد: اگر دولت آل‌سعود به عقلانیت برمی‌گشت و به حمایت از مسلمانان می‌پرداخت چنین اتفاقات فاجعه باری در عربستان رخ نمی‌داد.

الهی‌تبار اظهار داشت: آل‌سعود عمده نیروهای خود را به یمن اعزام کرده بود و از امر مهم مناسک حج غافل شده بود به همین سبب بعد از این فاجعه با کمبود نیرو مواجه شد.

وی افزود: با توجه به اینکه این موضوع بین‌المللی است و تمام مسلمانان دنیا برای مانور بزرگ اسلامی به حج می‌روند و دولت آل‌سعود نیز بی‌کفایتی خود را در اداره این مهم به اثبات رسانده کشورهای اسلامی باید در این زمینه با یکدیگر هم‌اندیشی داشته و این دولت را وادار کنند تا به طور مطلوبی این مناسک را برگزار کند.

معاون استاندار همدان تصریح کرد: این فاجعه دل هر مسلمان و آزاده‌ای را جریحه‌دار می‌کند، ضمن اینکه این اتفاق در تاریخ حج بی‌سابقه بود و مقام معظم رهبری نیز در این مورد هشدار دادند تا حکام اسلامی این مورد را دنبال کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار