استان مرکزی نام هویت‌ساز ندارد

استاندار مرکزی گفت:شکل دهی به هویت فرهنگی و تاریخی در جوامع باید در اولویت باشد اما استان مرکزی با وجود عمر ۵۰ ساله و ظرفیت ویژه، نام هویت‌ساز ندارد و در این زمینه باید اقدام اساسی صورت گیرد.
کد خبر: ۱۰۳۳۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳ 11 March 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص‌الائمه روز پنجشنبه در نشست اهالی فرهنگ و هنر شهرستان ساوه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در سالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار شد، افزود:
به منظور شکل‌دهی به هویت فرهنگی و تاریخی جوامع باید اقدامات اساسی صورت گیرد در حالی که استان مرکزی با وجود ظرفیت‌های ویژه، نام هویت‌ساز ندارد.
وی یادآورشد: کانون‌های فرهنگی هنری با مظلومیت در حال فعالیت هستند در حالی که ۲۵ درصد مفاخر کشور در استان مرکزی پرورش یافتند و شهرستان ساوه نیز در این زمینه نقش مهمی دارد.
استاندار مرکزی عنوان کرد: در خصوص حل مسائل حوزه فرهنگ باید برنامه‌ریزی و راهبرد اساسی در نظر گرفته شود که در این زمینه نباید از نقش اصحاب رسانه غافل شد و از ظرفیت اهالی هنر و رسانه در راستای تحقق اهداف این حوزه استفاده کرد.
مخلص‌الائمه گفت: ساوه قطب اقتصاد غیرنفتی کشور و جایگاه ویژه‌ای در حوزه صنعت دارد، همچنین بزرگترین مهمانشهر اتباع خارجی در این شهرستان بوده که تاثیرات فرهنگی خاصی در پی خواهد داشت.
وی بیان کرد: حضور فرقه‌های مختلف در سطح شهرستان به لحاظ مسائل اجتماعی و در برخی موارد به لحاظ امنیتی به تهدید تبدیل شده که نیاز به اقدامات اساسی دارد.
استاندار مرکزی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده، گفت: استان مرکزی امسال درآمد مطلوبی در این حوزه داشته در حالی که ریالی از این مالیات قابل جابجایی نیست و فرمول خاصی به نسبت سرانه جمعیت دارد.
مخلص الائمه بر صرف بودجه ارزش افزوده در پروژه‌های اولویت‌دار تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار