بازدید از موزه و آثارهای تاریخی کردستان رایگان شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی کردستان گفت: علاقه‌مندان به موزه و آثار تاریخی می‌توانند فردا به‌ صورت رایگان از بافت‌ها، بناها و محوطه‌های تاریخی سطح استان بازدید کنند.
کد خبر: ۱۱۸۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱ 26 September 2024

منصور مهرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کردستان، فرارسیدن پنج مهر‌ماه روز جهانی جهانگردی و آغاز هفته گردشگری را به فعالان و دست‌اندرکاران این حوزه تبریک گفت و اظهار کرد: به مناسبت این ایام، بازدید از بناها و عمارت‌های تاریخی سطح استان رایگان است.

وی افزود: علاقه‌مندان به موزه و آثار تاریخی می‌توانند فردا جمعه ششم مهرماه جاری به‌ صورت رایگان از بافت‌ها، بناها و محوطه‌های تاریخی سطح استان بازدید کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خاطر نشان کرد: در این راستا عمارت سالار سعید (موزه باستان‌شناسی)، عمارت آصف (موزه مردم‌شناسی خانه کُرد)، عمارت خسروآباد سنندج و غار باستانی کرفتو آماده بازدید علاقمندان، گردشگران و مردم استان است.

وی گفت: کردستان به‌عنوان استانی با پتانسیل‌های طبیعی و خدادادی منحصر‌به‌فرد، از دیرباز یکی از انتخاب‌های گردشگران داخلی و خارجی برای سفر بوده است، اما برای بهره‌برداری حداکثری از این پتانسیل‌ها و تبدیل صنعت گردشگری به اصلی‌ترین عامل توسعه استان، نیازمند اقدامات اساسی‌تر با همکاری و همراهی دولت، بخش خصوصی، مردم، انجمن‌های مردم‌نهاد و رسانه‌ها هستیم.

مهرزاد بیان کرد: ویژه برنامه‌های گرامیداشت روز جهانی و هفته گردشگری از پنجم مهر آغاز و تا 12 مهرماه سال‌جاری در استان ادامه خواهد داشت و متناسب با این ایام، برنامه‌هایی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ن

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار