برداشت180هزارتن چغندرقنددرنهاوند

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: از ابتدای فصل برداشت محصول چغندر قند در نهاوند تاکنون 180 هزار تن از این محصول برداشت و 95 درصد آن تحویل کارخانه های قند شده است.
کد خبر: ۱۵۳۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵ 29 December 2015

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: از ابتدای فصل برداشت محصول چغندر قند در نهاوند تاکنون 180 هزار تن از این محصول برداشت و 95 درصد آن تحویل کارخانه های قند شده است.

به گزارش ایرنا،احمد باقری افزود: در این شهرستان 35 هزار هکتار از مزارع زیر کشت چغندر قرار دارد که سالانه به طور متوسط بیش از 150 هزار تن چغندر برداشت می شود.

وی گفت: پیش بینی ما از میزان برداشت امسال 160 هزار تن بود که با توجه به شرایط مطلوب جوی این میزان به 180 هزار تن رسید.

وی اضافه کرد: چغندر تولیدی این شهرستان طبق قراردادهایی که با کشاورزان امضا شده تحویل کارخانه های قند همدان، لرستان، بیستون، بنیاد اصفهان و نقش جهان اصفهان می گردد.

باقری افزود: از مجموع چغندر تولیدی شهرستان نهاوند 95 درصد آن تاکنون تحویل کارخانه های قند شده که با توجه شرایط زودرس زمستان و همچنین حجم بالای تولید پنج درصد آن باقیمانده که تا پایان هفته آینده این میزان نیز تحوی کارخانه خواهند شد.

وی گفت: این اداره و سایر دستگاههای ذیربط برای پرداخت پول چغندر قند تحویلی به کارخانه های قند پیگیریهای لازم را به عمل می آورد که تاکنون بخشی از پول کشاورزانی که پیش از این محصولاتشان را تحویل داده اند پرداخت شده است.

وی افزود: کارخانجات طرف قرارداد می بایست حداکثر تلاش خود را برای اجرای تعهداتشان انجام دهند .

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند بیشترین تعهد انجام نشده را مربوط به کارخانه قند همدان در حوزه شهر فیروزان دانست و اظهار کرد: مسئولان کارخانه می بایست سهمیه بیشتری از محموله های تحویلی را به نهاوند اختصاص دهد تا از بروز هر گونه خسارت به کشاورزان جلوگیری بعمل آید.

وی اضافه کرد: البته مشکل بوجود آمده ناشی از عقد قرارداد اضافه بر توان کارخانجات است که لازم است در سال آینده کارخانجات به میزانی با کشاورزان قرارداد منعقد نمایند که توان جذب ان را داشته باشند.

شهرستان نهاوند به علت آب و هوای مناسب و بارش های جوی مطلوب یکی از قطب های اصلی کشاورزی استان همدان است که در تولید چندین محصول از جمله چغندر قند مقام اول را در استان و کشور دارا ست.

در این شهرستان 75 هزار اراضی قابل کشت وجود دارد که 50 هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی قرار می گیرد .

نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ نزدیک به 200 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب همدان قرار دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار