پرداخت تسهیلات به طرح های اشتغالزا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۷ هزار و ۴۱۲ طرح با اعتبار ۶۸۱ میلیارد تومان در بانک‌های مختلف استان پذیرفته شده است و ۲۱ هزار و ۹۹۷ طرح ۵۴۶ میلیارد تومان عقد قرارداد شده اند.
کد خبر: ۱۵۹۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳ 07 January 2016

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۷ هزار و ۴۱۲ طرح با اعتبار ۶۸۱ میلیارد تومان در بانک‌های مختلف استان پذیرفته شده است و ۲۱ هزار و ۹۹۷ طرح ۵۴۶ میلیارد تومان عقد قرارداد شده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ مسعود اقلامی افزود: ۲ هزار و ۲۸۱ طرح نیز از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی با اعتبار ۸۱ میلیارد تومان توسط بانک‌ها پذیرش شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه ‌هزار و ۹۶۱ طرح از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی در دست بررسی است، بیان کرد: ۲۸۹ مورد با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان عقد قرارداد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه در بخش ارزی نیز در سال ۹۳ و امسال ۱۵ طرح متقاضی دریافت تسهیلات بودند، تصریح کرد: ۹ طرح با۴۶۵ میلیون دلار و ۱۲۸ میلیون یورو در دست بررسی بوده و ۶ طرح نیز با اعتبار ۲/۶۷ میلیون یورو و ۹/۱۴ میلیون فرانک سوئیس نیز عقد قرارداد شده است.

وی به طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها گریزی زد و عنوان کرد: این طرح با هدف جلب مشارکت جامعه روستایی و عشایری در فعالیت‌های اقتصادی، اشتغال و بهره‌وری، تسهیل و تشویق همکاری گروهی، ارتقای درآمد روستاییان و و ارتقای شاخص‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

وی گفت: طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها در راستای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال روستایی اجرا می‌شود.

اقلامی گفت: طرح‌های مشارکتی روستایی در بخش صنعت، معدن، کشاورزی، صنایع تبدیلی، خدمات و بازرگانی و گردشگری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح‌ در دو نوع غیر مشارکتی برای روستاهای با کمتر از ۲۵ خانوار و مشارکتی برای روستاهایی با حداقل ۲۵ خانوار روستایی تشکیل اجرا می‌شود، بیان کرد: نرخ سود تسهیلات طرح‌های غیرمشارکتی ۱۰ درصد و تسهیلات طرح‌های مشارکتی ۳ درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: تاکنون ۳۴ طرح به کمیته اجرایی طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها معرفی شده که از این تعداد ۸ طرح مشارکتی و ۲۶ طرح غیرمشارکتی هستند.

اقلامی در مورد آمار اشتغال استان اظهار کرد: آماراشتغالی که اعلام می‌شود توسط تأمین اجتماعی بوده و کسانی که برای نخستین‌بار بیمه شده و کد بیمه دریافت کرده‌اند، شامل این آمار می‌شوند.

وی افزود: افرادی نیز مشغول به کار هستند که توسط کارفرما بیمه نشده‌اند و شامل این آمار نیستند؛ گفت: آمار اشتغالی که اعلام می‌شود فقط با استناد به اعلام آمار تأمین اجتماعی است. اقلامی در مورد شکایت‌های کارگری و کارفرمایی بیان کرد: در این مورد در مقایسه با پارسالهیچ گونه افزایش یا کاهشی نداشته ایم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند و این افراد رصد می‌شوند تا به محض مشغول به کار شدن بیمه بیکاری آنها قطع شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار