رسالت صندوق کارآفرینی امیدحمایت از فعالیت ‎های خرد

محسن افروخته اظهار کرد: مهمترین رسالت صندوق کارآفرینی امید حمایت از فعالیت‎های خرد و کوچک است که در بحث اشتغال و درآمدزایی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
کد خبر: ۱۷۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹ 28 January 2016

محسن افروخته اظهار کرد مهمترین رسالت صندوق کارآفرینی امید حمایت از فعالیتهای خرد و کوچک است که در بحث اشتغال و درآمدزایی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

به گزارش برنا ، مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید استان همدان در جمع خبرنگاران از اجرای تفاهمنامه با سازمان تاکسیرانی همدان خبر داد و اظهار کرد مهمترین رسالت صندوق کارآفرینی امید حمایت از فعالیتهای خرد و کوچک است که در بحث اشتغال و درآمدزایی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

وی با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید در راستای اهداف خود اقدام به ایجاد تفاهمنامه با دستگاههای اجرایی مختلف کرده است، گفتشرایط صندوق، نحوه حمایت و کنترل فعالیت با دستگاههای اجرایی مربوطه در تفاهمنامه موجود تنظیم شده که ملاک عملکرد ما برای انجام کار است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان همدان از اعطای تسهیلات به 200 تاکسی از ناوگان تاکسیرانی حمل و نقل درونشهری خبر داد و افزود این اقدام در راستای ارتقای کیفیت خدمات شهری و ایجاد تثبیت اشتغال مورد توجه قرار گرفته شده است.

وی خاطرنشان کردبه دلیل اینکه همدان شهر گردشگری است ارتقای زیرساخت‌های حمل و نقل و بهسازی محیط شهری، اهمیتی دوچندان دارد.

افروخته با بیان اینکه صندوق با هماهنگی سازمان تاکسیرانی نسبت به اجرای کار اقدام خواهد کرد، افزود این کار از چند ماه گذشته آغاز شده و مباحث فنی و حقوقی مربوطه توسط ستاد صندوق انجام شده است.

وی ادامه داد: الزامات سازمان تاکسیرانی، اولویتها و فرآیند کار مورد بررسی و تصویب قرار گرفته و در نهایت امکان اجرای تفاهمنامه فراهم شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان همدان با بیان اینکه متناسب با مفاد تفاهمنامه سازمان تاکسیرانی همدان افراد واجد شرایط را به صندوق معرفی میکند، گفت نسبت به پرداخت تسهیلات به افراد مورد نظر، در قالب تفاهمنامه اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این شیوه کار می تواند باب جدیدی باشد که در ادامه حجم بیشتری از حمایتها را با سازمان تاکسیرانی داشته باشیم، افزود در صورت کسب موفقیت طرح در سایر شهرستانها نیز پیگیری خواهد شد.

افروخته تصریح کردموضوع حمایت از حمل و نقل عمومی درون‌شهری در قالب تاکسیرانی با همکاری سازمان تاکسیرانی به عنوان یک فعالیت جدید از سوی صندوق استان مطرح شده و در سایر استانها قرار است به صورت متمرکز و با هماهنگی صندوق کارآفرینی کشور پیگیری شود.

وی با بیان اینکه همدان به عنوان نخستین استان و پیشرو در این کار مطرح میشود، گفتاجرای این اقدام با هماهنگی و پیگیری شهردار، مدیر و دستاندرکاران سازمان تاکسیرانی انجام شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان همدان با بیان اینکه مراحل پرداخت وام و عملیات مالی توسط صندوق و شعبات آن در شهر همدان صورت میگیرد، افزود عملیات اجرایی شامل ثبت‌ نام، از رده خارج شدن خودروهای فرسوده و جاگزینی خودروهای مورد تأیید شورای عالی، توسط سازمان تاکسیرانی همدان پیگیری میشود.

وی با بیان اینکه سقف تسهیلات 80 درصد قیمت خودرو است که تا سقف 25 میلیون تومان پرداخت میشود، خاطرنشان کرد تسهیلات به صورت قرضالحسنه بوده و صرفاً کارمزد دریافت میکنند.

افروخته با بیان اینکه در صورت موفقیتآمیز بودن طرح تمدید و تکرار اجرای آن در سایر شهرستانها در دستور کار است، گفت عملیات اجرایی کار از جمله ثبت‌ نام افراد و نیز موضوعات مربوط به اعطای خودرو توسط ایران خودرو انجام شده و تا پایان سال عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به هدف صندوق در راستای حمایت از فعالیتهای کوچک و نوپا، تصریح کرد افرادی که توان مالی برای شروع فعالیت و کسب درآمد و شغل ندارند مورد حمایت صندوق قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان همدان ادامه داد این حمایت ها در راستای ایجاد اشتغال می‌تواند در قالب مشاغل خانگی، خوداشتغالی و ایجاد کارگاه‌های کوچک به منظور پایداری مشاغل و کاهش مشکلات با دستگاههای ذیربط مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه در راستای این اقدام ضوابط فنی کار شناسایی و افراد واجد شرایط و ارائه مجوزهای اولیه مورد کنترل قرار می‌گیرد، گفت بیشتر فعالیتها در قالب تفاهمنامه با دستگاه‌های اجرایی مربوطه و دستگاه‌هایی که مجوز مربوطه را صادر می‌کنند، برقرار می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار