اسکان بیش از2هزارمسافردربقاع متبرکه همدان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان از اسکان 2 هزار مسافر نوروزی در بقاع متبرکه استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۷۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸ 31 March 2015

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان از اسکان 2 هزار مسافر نوروزی در بقاع متبرکه استان همدان خبر داد.

به گزارش فارس؛ حجت‌الاسلام رضا حاجی‌زین‌العابدینی با بیان اینکه تا دهمین روز از ایام تعطیلات نوروزی بیش از 250 هزار نفر از بقاع متبرکه بازدید کردند، اظهار کرد: با توجه به شرایط جوی و بارش باران، حسینیه‌ها و بقاع همدان نیز آماده میزبانی از مسافران نوروزی شدند.

وی بیان اینکه هنوز از ظرفیت حسینیه باغ بهشت همدان برای اسکان استفاده نشده، افزود: تاکنون برای اسکان مسافران از حسینیه امامزاده عبدالله (ع) همدان، مسجد روعان و امامزاده زید استفاده شده و حسینیه باغ بهشت نیز آمادگی دارد در صورت نیاز بتواند به عنوان اسکان اضطراری در اختیار مسافران قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان خاطرنشان کرد: تا دهمین روز از ایام نوروز بیش از 2 هزار مسافر در بقاع متبرکه استان همدان اسکان یافتند.

وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری همزمان با سراسر کشور در همدان اضافه کرد: طرح آرامش بهاری در 60 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود که علاوه بر ایجاد فضایی برای حضور مسافران برنامه‌هایی نیز برای بهره‌مندی از فضای معنوی امامزادگان در نظر گرفته است.

حاجی زین‌العابدینی با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه یادآور شد: 240 غرفه فرهنگی در قالب 60 خیمه معرفت در بقاع متبرکه برپا شده که در راستای آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان و نوجوانان، ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های مختلف به خانواده‌ها و ارائه کتب و محصولات فرهنگی متناسب با سنین مختلف افراد ایجاد شده است.

وی در پایان با بیان اینکه باید از بقاع متبرکه به عنوان فضاهای فرهنگی بهره‌مند شد، افزود: بر این اساس خیمه‌های معرفت دو بقعه امامزاده عبدالله(ع) همدان و حیقوق نبی(ع) در تویسرکان جزو نمونه‌های برتر کشوری محسوب می‌شوند.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار