زنگ خطر باخت به صدا در آمد

فرسودگی ناوگان حمل و نقل همدان مانع ورود به بازارهای جهانی می شود
کد خبر: ۲۵۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶ 21 April 2015

متوسط عمر ناوگان باری همدان بالاتر از میانگین کشوری است، و این در حالیست که ناوگان باری استان وضعیت مناسبی ندارد و نمی توان با آن در بازارهای رقابت جهانی ورود پیدا کرد.

به گزارش تابناک همدان؛ وجود سيستم حمل و نقل به عنوان حلقه تكميل كننده زنجيره لجستيك براي توسعه ضروري است. اما اين حلقه در زنجيره لجستيك كشور ما آنقدر پوسيده و ناتوان است كه بيم آن مي‌رود با كوچكترين ضربه‌اي متلاشي شود و زنجيره تامين كالاي كشور از هم بپاشد.

ناوگان فرسوده حمل بار استان هم از این قاعده مستثنی نیست و  مدت‌هاست كه توان ارائه سرويس به صادرات، واردات و ترانزيت ما را ندارد. بخش‌هاي مختلف توليدي گلايه‌هاي بسياري از نبود سيستم حمل و نقل دارند كه معتقدند وضعيت نابه سامان ناوگان حمل باري ، آنها را در بازار رقابت جهاني با مشكل مواجه مي‌كند.

سن ناوگان باری در استان همدان به ۲۵ سال به بالا می رسد و این در حالیست که سن ناوگان باری کشور ۱۷ سال است.

کامیون های با عمر ۴۰ سال به بالا سیستم ایمنی ضعیفی برای حمل بار دارند و در استان همدان ۳۰۰ راننده دارای کامیون های بالای ۴۰ سال عمر هستند که این کامیون ها نیز از بارگیری در بندر امام و بندر عباس منع شده اند.

حالا باید با این توصیفات و تأکیداتی که مسئولان استانی در جهت حضور استان در بازار های جهانی دارند باید دید چرا تاکنون به وضعیت ناوگان  حمل و نقل استان توجهی نکرده اند؟؟؟

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار