بااستانی شدن؛نمایندگان به فعالیت اصلی بازمی گردند

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه وظیفه نمایندگان قانونگذاری و نظارت بر اجرای آن است، گفت: با استانی شدن انتخابات مجلس، شاهد افزایش کارآیی فعالیت نمایندگان در خانه ملت خواهیم بود.
کد خبر: ۲۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱ 23 April 2015

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم استانی شدن انتخابات یک تعادل میان علائق ملی و محلی نمایندگان در برخورد با مسائل و موضوعات مطرح در جامعه ایجاد خواهد کرد.

به گزارش فارس؛ امیر خجسته با اشاره به تصویب استانی شدن انتخابات اظهار کرد: یک فوریت این طرح در مجلس تصویب شده بود و کمیسیون‌ شوراها و امور داخلی مجلس نیز بررسی آن را در دستور کار خود قرار داده بود.

وی با بیان اینکه در جلسه علنی امروز مجلس، با رأی 142 نفر از نمایندگان، تسریع بررسی طرح استانی‌ شدن حوزه‌های انتخابیه مجلس به تصویب رسید، گفت: تلاش بر این است قبل از خرداد ماه، بررسی این طرح در جلسه علنی مجلس به اتمام برسد تا در انتخابات مجلس آینده موضوعات آن نیز لحاظ شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: معتقدم استانی شدن انتخابات یک تعادل میان علائق ملی و محلی نمایندگان در برخورد با مسائل و موضوعات مطرح در جامعه ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه وظیفه نمایندگان قانونگذاری و نظارت بر اجرای آن است، گفت: با استانی شدن انتخابات مجلس، شاهد افزایش کارآیی و ارتقای سطح کیفی فعالیت نمایندگان در خانه ملت نیز خواهیم بود.

خجسته با بیان اینکه در این طرح توجه به تحزب و احزاب نیز مد نظر قرار گرفته تا مردم در انتخابات به «برنامه» رأی دهند نه «فرد» گفت: فعال شدن احزاب در انتخابات زمینه حرکت کشور به سوی پیشرفت را بیشتر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه نمایندگان ما بیشتر کارهای شورای شهر را انجام می‌دهند، گفت: با اجرایی شدن این طرح، نمایندگان در جایگاه خود به فعالیت خواهند پرداخت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصویب قوانین متقن و اثرگذار را از نتایج مهم این طرح دانست و خواستار توجه به این مهم شد.

وی تصویب این طرح را عامل تقویت نظارت مجلس خواند و ابراز داشت: ناگفته نماند، شوراهای شهر در استان‌ها هم در جایگاه بالاتر و بهتری به فعالیت خواهند پرداخت.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار