به مناسبت دهه فجر؛

آغاز عملیات اجرایی باند دوم محور زرندیه- مامونیه

معاون عمرانی استانداری مرکزی گفت: عملیات اجرایی احداث باند دوم محور زاویه - مامونیه به طول ۱۰ کیلومتر و عرض ۱۲ متر و اعتبار اولیه ۲۱ میلیارد ریال آغاز شد.
کد خبر: ۲۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۸ 04 February 2015

مهدی زندیهوکیلی بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح چند طرح عمرانی، صنعتی و فرهنگی در شهر زاویه به مناسبت دهه فجر اظهار داشت: بهسازی و نوسازی محورها نقش عمده‌ای در توسعه شهرها و کاهش تلفات جاده‌ها داشته و به همین منظور نوسازی جادهها و احداث محورهای جدید در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: جاده قدیم تهران ساوه نیز چهاربانده می‌شود تا مردم و رانندگان هنگام تردد از این مسیر مشکلات کمتری داشته و سفری بی خطرتر و بهتری را داشته باشند، این محور یکی از محورهای پر تردد زرندیه محسوب می‌شود.

معاون عمرانی استانداری مرکزی تصریح کرد: احداث محورهای جدید و چهاربانده شدن محورها سبب روان شدن ترددها و افزایش سرعت نقل و انتقالات داشته که این امر خود روند توسعه شهرها را افزایش می‌دهد.

زندیه‌وکیلی با اشاره به کاهش طول سفر گفت: ساخت محورهای جدید سبب کاهش زمان سفر و طول سفر شده که این امر در کاهش مصرف سوخت و رونق اقتصادی نقش موثری دارد.

وی افزود: فرهنگ و توجه به مقوله‌های فرهنگی نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته و به همین منظور توسعه فضاهای فرهنگی و تجهیز آن مورد توجه قرار دارد، یکی از مراکز فرهنگی مهم کتابخانه و نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی است.

معاون عمرانی استانداری مرکزی تصریح کرد: کتابخانه شهر زاویه با اعتبار 2 میلیارد در زمینی به مساحت هزار متر مربع و با زیربنای 600 مترمربع و در یک طبقه احداث می‌شود.

زندیهوکیلی با اشاره به توسعه فرهنگی گفت: یکی از شاخصههای توسعه فرهنگی افزایش سرانه مطالعه و کتابخانهها است و با توجه با نام گذاری سال به نام اقتصاد و فرهنگ یکی از مسیرهای ارتقاء فرهنگ ترویج مطالعه در جامعه است.

وی افزود: مرکز آتش‌نشانی شهرک صنعتی زاویه نیز در زمینی به مساحت 500 متر و زیربنای 240 متر با اعتبار 400 میلیون به بهرهبرداری رسید که در خدمات رسانی به مردم نقش عمده‌ای دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار