آبخیزداری فامنین اعتبار700میلیون می خواهد

فرماندار فامنین از نیاز دو طرح آبخیزداری فامنین به اعتبار 700 میلیون تومانی خبر داد و اظهار کرد: این طرح‌ها در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح شده است.
کد خبر: ۴۸۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱ 17 June 2015
فرماندار فامنین از نیاز دو طرح آبخیزداری فامنین به اعتبار 700 میلیون تومانی خبر داد و اظهار کرد: این طرح‌ها در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح شده است.

به گزارش فارس؛ زاهد پورمجاهد ، با بیان اینکه دو طرح آبخیزداری فامنین 700 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد، اظهار کرد: این طرح‌ها در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح و مقرر شد که از سهم اعتبارت ملی از طریق وزارت جهاد کشاورزی تأمین اعتبار شود.

وی با بیان اینکه 3.5 درصد محصولات استان در فامنین تولید می‌شود، افزود: گندم، جو، یونجه و چغندر قند از محصولات تولیدی شاخص این شهرستان بوده که باید برای مصرف بهینه آب تغییر الگوی کشت صورت گیرد.

فرماندار فامنین یادآور شد: در پرورش ماهی و شیلات نیز اقدامات خوبی در سنوات گذشته شکل گرفته که امیدواریم ضمن توسعه بتواند به اقتصاد شهرستان نیز کمک کند.

وی با بیان اینکه در تنش خشکی و سرمازدگی اردیبهشت ماه 30 میلیارد تومان برآورد خسارت شده است، یادآور شد: در تنش خشکسالی فامنین جزء شهرستان‌های برخوردار از کم‌ترین میزان متوسط بارندگی است.

وی با بیان اینکه تنها چهار درصد مساحت اراضی کشاورزی بیمه هستند، خاطرنشان کرد: در دو جلسه با حضور نمایندگان تشکل‌های غیر دولتی و شرکت‌های بیمه موضوع بررسی شده و آنها متعهد شدند تا پایان شهریور ماه خسارات کشاورزان بیمه شده را پرداخت کنند.

فرماندار فامنین در ادامه با تأکید بر مصرف بهینه و مدیریت آب خاطرنشان کرد: تاکنون 80 درصد زمین‌های آبی کشاورزی به آبیاری تحت فشار مجهز شده‌اند که برای مابقی نیز برنامه‌ریزی شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان فامنین برای تنظیم آبیاری تحت فشار و صرف‌جویی بهینه آب، اقدامات سریع و جدی انجام خواهد داد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار