برگزاری کلاسهای آموزشی برای شوراهای شهرستانها

‍سخنگوی شورای اسلامی استان همدان از برگزاری کلاس‌های آموزشی برای شورا‌های شهر و شهرستان‌های استان خبرداد.
کد خبر: ۶۹۴۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰ 23 December 2018
‍سخنگوی شورای اسلامی استان همدان از برگزاری کلاس‌های آموزشی برای شورا‌های شهر و شهرستان‌های استان خبرداد.

به گزارش تابناک همدان از کبودراهنگ، موسی عابدی افزود: با تصویب شورای اسلامی استان همدان و همکاری شورای عالی استان‌ها و پیگیری‌های مهندس بادامی نجات رئیس کمسیون آموزش و پژوهش و فناوری شورای عالی استان‌ها در تاریخ ۶ دی ماه سالجاری کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود.

وی گفت: از آنجایی که هدف از تشکیل شورا‌ها خدمت رسانی بهتر به مردم و مدیریت هر چه بهتر حوزه‌های مختلف شهری و روستایی می‌باشد این آموزش‌ها می‌تواند باعث عملکرد بهتر شورا‌ها شده در نتیجه توسعه و آبادانی شهر‌ها و روستا‌ها باشد.

عابدی در ادامه با اشاره به اینکه جایگاه شورا طی سالیان اخیر تضعیف شده و بعضا شاهد کم توجهی برخی مسئولین به شورا‌ها هستیم تصریح کرد: اهمیت شورا‌ها به ویژه در اصل ۱۰۳ قانون اساسی کاملا ملموس است نمایندگان مردم در شورا‌ها زمانی که مصوبه‌ای را برای پیشبرد شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و... براساس اختیارات خویش تصویب مینمایند همه‌ی مسئولین دولتی ملزم هستند آن را رعایت نموده تا موجبات پیشرفت امور محلی هموار گرددلذا در جهت برطرف کردن این بی توجهی بایستی اعضای شورا آموزش‌های لازم را ببینند و با علم ومعرفت به حدود و اختیارات خود در راستای نیل به اهداف خدمت به مردم گام‌های موثر و استواری بردارند.

سخنگوی شورای اسلامی استان با تاکید بر اینکه اکثر تخلفات شورایی به دلیل عدم آشنایی آن‌ها با قوانین است بیان کرد:این آموزش‌ها می‌تواند زمینه ساز کاهش بسیاری از تخلفات شورایی نیز باشد.

وی ادامه داد:برای آموزش اعضای شورا‌های اسلامی روستا‌ها نیز مقرر گردید با پیگیری‌های نمایندگان شورا‌های شهرستان در استان و هماهنگی ایشان با فرمانداران و بخشداری‌های مربوطه در جهت برگزاری این کلاس‌ها اقدام شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار