مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه انصار الرضا (ع) گفت: موکب بهداشتی- درمانی جواد الائمه(ع) خراسان جنوبی ایام اربعین در کاظمین مستقر می شود.
کد خبر: ۱۱۲۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸ 20 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی و به نقل از مهر، هاشم هیهات صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی به مدت ۶ سال است که در ایام اربعین حسینی با برپایی موکب جواد الائمه (ع) در شهر کاظمین به زائران اباعبدالله (ع) خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه انصار الرضا (ع) ادامه داد: عمده خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده به زائران حسینی توسط این موکب خدمات دندان پزشکی، ویزیت رایگان، تزریقات و پانسمان است.

هیهات بیان کرد: سال جاری ۱۳۲ پزشک، دندانپزشک، پرستار، دارو یار و کادر درمانی در قالب موکب بهداشتی درمانی جواد الائمه (ع) از خراسان جنوبی برای خدمت به زائران اربعین حسینی به کاظمین اعزام می‌شوند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه انصار الرضا (ع) افزود: موکب بهداشتی و درمانی جواد الائمه (ع) خراسان جنوبی در سنوات گذشته فقط در یک مکان استقرار داشته است، ولی امسال این موکب در قالب دو درمانگاه در باب صاحب الزمان (عج) و شارع امام علی (ع) شهر کاظمین به زائران خدمات بهداشتی و درمانی ارائه خواهد کرد.

هیهات ادامه داد: ۱۱۱ نفر از کادر درمانی موکب جواد الائمه (ع) بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی به صورت پروازی و ۲۱ نفر از این افراد از طریق زمینی از دوم تا ۱۷ شهریور ماه جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران به کشور عراق اعزام می‌شوند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی مطرح کرد: در سال گذشته؛ ۴۷ هزار خدمت پزشکی و تحویل دارو رایگان به ارزش ۲ میلیارد تومان به زائران اربعین حسینی توسط موکب جواد الائمه (ع) استان انجام شد و امسال نیز پیش بینی می‌شود، بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان خدمات بهداشتی و درمانی و دارو به زائران اباعبدالله توسط این موکب در ایام اربعین صورت گیرد.

هیهات، با بیان اینکه موکب بهداشتی و درمانی جواد الائمه (ع) توسط بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی راه اندازی شده است، گفت: سازمان جمعیت هلال احمر، ستاد بازسازی عتبات و عالیات خراسان جنوبی و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از جمله ارگان‌ها و سازمان‌هایی هستند که در این زمینه بیشترین همکاری و حمایت را با ما دارند.

وی ادامه داد: اسکان در خارج از کشور برای انجام خدمات درمانی بیشتر توسط سازمان جمعیت هلال احمر کشور انجام می‌شود و به همین علت کارکنان این مجموعه بیشترین همکاری و حضور را جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران در عراق دارند.

هیهات گفت: بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی در طول سال چندین نوبت برای مردم استان در قالب اردو‌های جهادی پزشکی و دندانپزشکی، راه اندازی بیمارستان صحرایی در نقاط محروم، کم برخوردار استان و حاشیه شهرستان بیرجند خدمت ارائه می‌کند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی افزود: بیشترین خدمات جهادی درمانی و بهداشتی ارائه شده توسط بسیج استان در مناسبت‌ها است که امسال در ایام ارتحال امام خمینی (ره)، ۶۲ دندانپزشک و پزشک بومی و میهمان از تهران به مردم استان خدمات درمانی ارائه کردند.

وی به پیگیری روند درمان بیماران توسط بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در صورت نیاز، بیماران جهت ادامه درمان از شهرستان‌ها به مرکز استان ارجاع داده می‌شوند و به صورت رایگان توسط پزشکان جهادگر معالجه و درمان می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار