استاندار خراسان جنوبی گفت: توسعه طرح‌های گلخانه‌ای در استان با توجه به شرایط اقیلمی آن ضروری است و در این زمینه بخش دولتی و خصوصی باید برای اجرا به همفکری برسند.
کد خبر: ۱۱۶۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱ 03 April 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، جواد قناعت، امروز ۱۵ فروردین در نشست بررسی طرح شهر گلخانه‌ای خوسف اظهار کرد: ضرورت طرح‌های گلخانه‌ای در استان بر کسی پوشیده نیست و نیازمند اجرای آن هستیم.

وی عنوان کرد: در خوسف و برخی نقاط اجرای گلخانه‌های کوچک مقیاس را شاهد هستیم، اما برای توسعه این طرح باید برنامه‌ریزی لازم انجام گیرد.

استاندار خراسان جنوبی بر انجام مطالعات جامع طرح شهر گلخانه‌ای خوسف تاکید کرد و گفت: کار باید حساب شده باشد و اهل فن در خصوص تکمیل و اصلاح آن بحث کنند لذا چاشنی کار عزم و اراده بوده البته سرعت کار هم باید مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات مطالعاتی نباید زمان‌بر باشد تا در وقت مناسب اجرایی شود ادامه داد:هیچ مساله‌ای از آب مهمتر نیست، اما نوع نگاه نسبت به موضوعات کشاورزی هم حائز اهمیت است.

قناعت یادآور شد: در خصوص ضرورت اجرای طرح‌های گلخانه‌ای همه بخش‌ها اتفاق نظر دارند، اما با عزم و اراده باید به دنبال عملیاتی شدن آن بود.

وی با بیان اینکه اگر همدلی باشد با چاشنی اراده امور اجرایی می‌شود اظهار کرد: از تجربه ایجاد شهرک‌های قبلی باید استفاده شود و در خصوص تامین منابع مالی هم انتظار می‌رود روش‌های مختلف مد نظر قرار گیرد و منحصر به تسهیلات بانکی نباشیم.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: بازار هدف محصولات گلخانه‌ای نیز اهمیت داشته و باید در طرح مطالعات جامع دیده شود.

وی با بیان اینکه بخشی از زیرساخت‌ها در حوزه گلخانه‌ای ایجاد شده است ادامه داد:، اما برخی نیاز‌ها احساس می‌شود که باید دستگاه‌های خدمات رسانی پای کار باشند.

قناعت گفت: در این راستا توسعه ضروری است که باید ایجاد شود و در این راه اشتغال بیش از هر مولفه‌ای اهمیت دارد لذا حوزه گلخانه‌ای می‌تواند به این امر کمک خوبی کند.

طرح شهر گلخانه‌ای خوسف ایده‌ای است که از سوی بخش خصوصی در روستای دولت آباد به صورت پایلوت قرار است اجرایی شود تا به کمک چاه‌های کشاورزی بتوان کشت گلخانه‌ای را توسعه داد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار