فرمانده ناجا دربازدید از مرز مهران:
امکانات وتجهیزات ناجا در مرز مهران نسبت به اربعین سال گذشته سه برابر شده است برهمین اساس این آمادگی درعوامل انتظامی مستقر درمرز وجود داردکه جمعیت سه برابری زائرین را برای تردد از مرز بخوبی مدیریت نمایند.
کد خبر: ۱۳۳۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳ 23 November 2015
به گزارش تابناک ایلام ، فرمانده نیروی انتظامی در جریان بازدیداز مرز مهران در گفتگو باخبرنگاران گفت :امکانات وتجهیزات ناجا در مرز مهران نسبت به  اربعین سال گذشته سه برابر شده است برهمین اساس این آمادگی درعوامل انتظامی مستقر درمرز وجود داردکه جمعیت سه برابری زائرین را برای تردد از مرز بخوبی مدیریت نمایند.
سردار حسین اشتری لزوم خروج گروهی زائرین رایادآورشد وافزود:باتوجه به اینکه برای تعداد زیادی از زائرین بصورت گروهی ویزا صادر شده ومانیفست گروهی دریافت نموده اند،توصیه می شود بمنظور جلوگیری از بروز مشکلات قانونی درکشور عراق بصورت جمعی از مرز خارج شوند زیرا پلیس عراق ازتردد زائرین با کپی رنگی مانیفست وویزا ممانعت به عمل خواهد آورد
فرمانده نیروی انتظامی گفت: تنظیم زمانی دریافت روادید در شهر مبدا، مراجعه و حضور گروهی در مرزها، خروج و ورود زائران باید مدیریت شده باشد تا مشکلی برای آنها بوجود نیاید.
وی روند کاری و سرعت خروج زائران اربعین حسینی از مرز بین المللی مهران را مناسب و با کمترین معطلی دانست و تاکید کرد: با توجه به ارتقای سطح خدمات و هماهنگی ها و تلاش های صورت گرفته، خروج زائران نسبت به سال گذشته با سهولت بیشتری انجام می شود.
فرمانده ناجا همچنین بر لزوم رعایت قانون از سوی همگان تاکید کرد و افزود: زائران برای شرکت در آیین اربعین حسینی باید در زمان خروج و ورود گذرنامه و ویزای معتبر عراق را همراه داشته باشند.
سردار اشتری از هموطنانی که قصد عزیمت به عراق و کربلای معلی به منظور شرکت در آیین اربعین حسینی را دارند، خواست در شهرهای اعلام شده نسبت به اخذ روادید عراق اقدام کنند تا در مرزها با معطلی برای دریافت ویزا مواجه نشوند.
وی تاکید کرد: در پایانه های مرزی ویزا صادر نمی شود بنابراین زائران قبل از مراجعه به مرز باید روادید ورود به عراق را دریافت کرده باشند.
سردار اشتری گفت: زائران باید ویزا را از مراکزی که از طریق سازمان حج و زیارت و وزارت امور خارجه اعلام شده یعنی کنسولگری عراق و دفاتر کنسولی موقت صدور ویزا تهیه و از مراجعه به محل های غیر مجاز خودداری کنند.
وی یادآور شد: بهای ویزا ورود به عراق در همه جای کشور با نرخ ثابت هر نفر 30 دلار است بنابراین مراکزی که بهایی کمتر یا بیشتری از قیمت رسمی آن دریافت می کنند، معتبر نیستند.
فرمانده ناجا در خصوص خروج اتباع بیگانه از مرزهای کشور برای شرکت در آیین اربعین افزود: این افراد نیز باید ویزای عراق را در کشور خود تهیه کنند سپس برای خروج به مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چزابه مراجعه کنند.
سردار اشتری گفت: در تلاش هستیم با رایزنی با پلیس عراق بخشی از مشکلات اتباع خارجی را هنگام خروج از مرز و ورود به این کشور حل کنیم.
فرمانده ناجا درپاسخ به سوال خبرنگار تابناک ایلام در خصوص وضعیت تامین امنیت زائرین در کشور عراق تصریح کرد:هماهنگی های امنیتی وانتظامی با پلیس ومرزبانی عراق به عمل آمده است ودراین زمینه نگرانی وجود ندارد
سال گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر سال گذشته از طریق مرز بین المللی مهران برای شرکت در آیین اربعین حسینی به عراق تردد کردند، بر اساس پیش بینی ها این تعداد امسال تا دو میلیون نفر افزایش می یابد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار