استاندار ایلام گفت: فضای تبلیغات انتخابات در این استان در یک شرایط کاملا سالم و رقابتی آغاز و در ساعات آخر در حال انجام است.
کد خبر: ۱۸۷۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 25 February 2016

استاندار ایلام گفت: فضای تبلیغات انتخابات در این استان در یک شرایط کاملا سالم و رقابتی آغاز و در ساعات آخر در حال انجام است.

به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید شامگاه چهارشنبه در گفت وگویی خبری از فراهم بودن همه تمهیدات برای برگزاری یک انتخابات باشکوه و سالم در استان خبر داد.
وی اظهار کرد: مردم استان ایلام همواره نشان داده اند که جزء استان های برتر از نظر حضور و مشارکت در تعیین سرنوشت سیاسی خود بوده و این بار نیز رکورد شکن خواهند بود و امیدواریم مشارکت آنان به بیش از 90 درصد برسد.
مروارید با اشاره به شرایط کنونی جمهوری اسلامی ایران در منطقه افزود: ایران تنها کشور و جزیره ثبات و آرامش منطقه است و چشم همه جهان به مردم کشورمان برای حضور در عرصه انتخابات دوخته شده است.
وی تاکید کرد: بدون شک این نظام اقتدار و آرامش و امنیت خود را مرهون مردم فهیم و همیشه در صحنه خود می داند لذا اطمینان دارم مردم بار دیگر در روز جمعه نشان خواهند داد که وفادار به انقلاب و نظام هستند.
وی یادآور شد: مردم برای نشان دادن قدرت خود به دشمنان در صحنه حاضر می شوند بنابراین انتخابات بهترین مکان برای قدرت نمایی و حضور پر شور و حماسی ملت است.
** انتخابات جشنوار شور و شعف ملی
استاندار ایلام انتخابات را جشنواره شور و شعف ملت ایران برشمرد و گفت: همه مردم با شور و نشاط و حضور خود، این جشنواره را به جشن بزرگ انقلاب تبدیل می کنند.
مروارید با اشاره به انتخاب آگاهانه مردم اضافه کرد: مردم باید برای انتخاب افراد اصلح و شایسته همه پای کار بیایند زیرا این استان کمتر توسعه یافته نیازمند حضور افرادی توانمند است تا بتواند بر مشکلات خود غلبه کند.
** توصیه استاندار به هواداران نامزدها در 24 ساعت آینده
استاندار ایلام ضمن قدردانی از حضور نامزدها در صحنه تبلیغات انتخابات و ایجاد شور و شعف در جامعه به همه هواداران آنها توصیه کرد با رعایت قوانین و در چارچوب آن تنها به معرفی شایستگی افراد مورد نظر خود در ساعات باقی مانده از زمان تبلیغات بپردازند.
وی اظهار کرد: خوشبختانه مردم نشان دادند که از شعور سیاسی بالایی برخوردارند و آگاهی و اشرافیت آنان به مسایل موجب رقابتی شدن و سالم ماندن فضای انتخابات در این استان شده است.
وی افزود: رصد فضای مجازی نیز بیانگر رشد و آگاهی مردم است و نشان از رفتار خوب آنان در تبلیغات این دوره از انتخابات است.
- اعلام نتایج
استاندار ایلام در خصوص اعلام نتایج انتخابات نیز گفت: با توجه به الکترونیکی بودن همه مراحل انتخابات به جز شمارش آرا قطعا این مرحله سریعتر نتایج اعلام می شود و بلافاصله پس از مشخص شدن نتایج به اطلاع مردم شریف استان خواهند رسید.
مروارید از همه کاندیداها خواست که از قانون تبعیت کنند و در صورت برنده یا باختن با رعایت قانون در فضایی آرام و همدل برای آبادانی استان تلاش کنند.
وی اظهار کرد: قطعا تنها سه نفر از استان راهی مجلس می شوند و مابقی از حضور بازخواهند ماند اما از آنجایی که در عرصه ها و صحنه های مختلف نیاز به حضور همه است این افراد باز مانده باید هم و غم خود را برای آبادانی استان در جاهای دیگر بگذارند و به افراد انتخاب شده از سوی مردم برای توسعه استان کمک کنند.
مروارید اظهار کرد: مردم استان ایلام همواره نشان داده اند که مدافع ارزش های انقلاب، امام، شهدا و رهبر انقلاب هستند و برای بیمه کردن نظام و انقلاب خود در صحنه انتخابات هفتم اسفند حضور پر شور خواهند داشت.
وی افزود: استان ایلام از نظر مذهبی یک دسته است اما دارای قومیت های مختلفی است که همواره با همبستگی و اتحاد و همدل در کنار هم بوده اند، این قومیت ها باید همچنان متحد و همدل باقی بمانند و همبستگی ها با طرفداری از افراد کارآمد و شایسته محکم تر شود.
استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربعی و 590 هزار نفر جمعیت که از این میزان 435 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند، این استان دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (دو کرسی در حوزه انتخابیه ایلام و یک کرسی حوزه انتخابیه دهلران) و یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه هفتم اسفند به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار