رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهران گفت: سه میلیارد و 500 میلیون ریال برای بازسازی و مرمت قلعه کنجانچم مهران هزینه شدِ.
کد خبر: ۱۹۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳ 15 March 2016

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهران گفت: سه میلیارد و 500 میلیون ریال برای بازسازی و مرمت قلعه کنجانچم مهران هزینه شدِ.

به گزارش تابناک ایلام؛میثم علیزاده درخصوص بازسازی این قلعه اظهار کرد: عملیات مرمت و بازسازی قلعه تاریخی کنجانچم مهران از ابتدای دی ماه امسال آغاز شده و اکنون در مراحل پایانی قرار دارد.
وی افزود: این عملیات شامل دیوار چینی ضلع غربی، تعمیرات داخل اتاق ها، مرمت حوض حیات، هدایت آب های داخل به خارج قلعه و مرمت قسمتی از سقف قلعه تاریخی کنجانچم است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهران تاکید کرد: نوع مصالح استفاده شده برای مرمت این قلعه تاریخی، سنگ های رودخانه ای و گچ نیمکوب است که با نظر کارشناسان میراث فرهنگی انجام شده است.
علیزاده یادآور شد: بیشترین آسیب های وارد شده به این قلعه از ناحیه دیوارهای غربی و به دلیل بارندگی های شدید و وقوع سیلاب اوایل آبان امسال بوده است.
قلعه کنجانچم در 15 کیلومتری شمال شهر مهران و در جاده ایلام - مهران در مسیر راه کربلا قرار دارد، این قلعه در سال 1326 هجری قمری بنا به دستور غلامرضاخان ابوقداره آخرین والی ایلام و به عنوان قلعه زمستانی والی ساخته شد و دارای اتاق های مرتبط به هم، حمام، برج نگهبانی و قسمت مسکونی و دیوانخانه است.
شهرستان مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد./ع

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار