نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام از عدم پخش اذان صبح از مناره مساجد این شهر گلایه كرد و گفت: متاسفانه اذان صبح در سطح شهر ایلام تنها از مسجد جامع پخش می شود و سایر مساجد فقط در هنگام شرعی ظهر و عصر و مغرب و عشا اذان پخش می كنند.
کد خبر: ۲۱۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 26 April 2016

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام از عدم پخش اذان صبح از مناره مساجد این شهر گلایه كرد و گفت: متاسفانه اذان صبح در سطح شهر ایلام تنها از مسجد جامع پخش می شود و سایر مساجد فقط در هنگام شرعی ظهر و عصر و مغرب و عشا اذان پخش می كنند.


به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی روز سه شنبه در نشست ستاد اقامه نماز این استان اظهار كرد: هر كدام از مساجد سطح شهر یك خادم دارند كه در این خصوص باید به پخش اذان صبح ملزم شوند چرا كه این مهم خواسته اصلی مردم است.
وی افزود: البته پخش اذان صبح نباید موجب اخلال در آسایش مردم ساكن در جوار مساجد شود و در این زمینه رعایت حال مردم باید مورد توجه قرار گیرد ولی در مساجدی كه در جوار اماكن مسكونی نیستند چرا اذان پخش نمی شود.
حجت الاسلام لطفی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت احداث مسجد و نمازخانه در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان و لزوم رسیدگی به وضعیت نمازخانه‌های بین‌راهی تاكید كرد و گفت: در ورودی شهر شباب و مسیر حمیل از توابع شهرستان چرداول، جاده ایلام - مهران، جاده ایوان - اسلام آباد احداث نمازخانه بین راهی ضروری است.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام بر طرح بیان احكام بین الصلاتین جمعه توسط روحانیون و امامان جمعه شهرستان های استان نیز تاكید كرد و افزود: احكام نماز جمعه توسط روحانیون در مناطق مختلف استان در مدت دو تا سه دقیقه بین دو نماز به مردم ارائه شود.
وی به ائمه جمعه و روحانیون در مناطق مختلف استان توصیه كرد كه برای رعایت حال مردم نماز سبك و مختصر بخوانند چرا كه نماز طولانی مطلوب نیست.
حجت الاسلام لطفی یادآور شد: امیدواریم با برگزاری برنامه های متنوع در خصوص این فریضه الهی كه یكی از دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی است و حرف اول را در كشور می زند، همواره پیش قدم باشیم.
لطفی با تاكید بر ترویج فرهنگ نماز در بین نسل جوان بعنوان نیاز مبرم جامعه كنونی افزود: برای هیات امنای مساجد نشست هایی برگزار شود كه فقط در هنگام فریضه نماز درب مساجد و حسینیه ها را باز نكنند، بلكه در ساعاتی غیر از این نیز درب خانه‌های خدا باز باشد.
استاندار ایلام نیز در این نشست با اشاره به اینكه یكی از مهم‌ترین اهداف ستاد اقامه نماز شهرستان ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت بین عموم مردم در اماكن، نهادها، مدارس و ادارات است، گفت: در این زمینه هر ساله برنامه‌های خوبی از سوی این ستاد در سطح استان پیش‌بینی شده است.
محمدرضا مروارید افزود: تعداد نمازخانه ها و مساجد بین راهی در محورهای مواصلاتی استان به اندازه كافی وجود دارد و تنها مسیر حمیل تا شباب نمازخانه بین راهی نداریم كه البته ضرورت دارد در ورودی شباب نمازخانه‌ای احداث شود.
وی تاكید كرد: طی سنوات گذشته سپاه پاسداران استان نیز در سطح روستاهای مختلف اقدام به احداث نمازخانه و مسجد كرده است كه به نوبه خود حركت ارزشمند و پسندیده‌ است.
رییس ستاد اقامه نماز استان ایلام نیز در این نشست با بیان اینكه 182 برنامه به ستاد استان ابلاغ شد كه 100 درصد آنها محقق شد، افزود: امسال نیز 385 برنامه به ستاد اقامه نماز استان ابلاغ شده كه تحقق آنها نیازمند همكاری تمامی دستگاه‌های اجرایی است.
فیض الله رضایتی یادآور شد: از 64 دستگاه اجرایی استان 52 دستگاه با حضور روحانی اقامه نماز جماعت دارند.
وی با تاكید بر توجه بیشتر به نماز در دستگاه های اجرایی استان تاكید كرد: ادارات باید در این زمینه اهتمام بیشتری داشته و زمینه اقامه نماز را بویژه بصورت جماعت فراهم كنند.
مدیر كل تبلیغات اسلامی استان ایلام نیز گفت: بزودی شیوه ‌نامه اعزام ائمه جماعت به دستگاه‌ها اجرایی ابلاغ می شود و همه ادارات نماز جماعت را با حضور روحانی اقامه خواهند كرد.
حجت الاسلام محمد فتاحی با اشاره به اینكه 80 درصد مساجد شهری در سطح استان امام جماعت دارند، افزود: 700 روستای دارای سكنه در استان وجود دارد كه 200 روستا از آنها از لحاظ جمعیت و داشتن خانه نیاز مبرم به امام جماعت و روحانی دارند.
وی یادآور شد: در سطح 66 روستا از استان روحانی مستقر است كه در این راستا 210 خواهر مبلغه در سازمان تبلیغات تشكیل پرونده داده‌ اند و 700 خواهر مبلغه دیگر نیز میز سطح 2 حوزه را به پایان رسانده اند كه می ‌توانیم از وجود آنها برای تبلیغ احكام دین استفاده كنیم.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار